Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niemieckie pancerze dla Rosji?

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 23 czerwca 2010

Rosyjscy producenci pojazdów wojskowych będą wykorzystywać zachodnie technologie do ich opancerzania. Pierwszym partnerem ma być IVECO.

Według Władimira Popowkina, wiceministra obrony FR odpowiedzialnego za zakupy, Rosja kupi technologie budowy opancerzenia, które będzie wykorzystane w budowie lekkich (KAMAZ) i średnich (BTR i BMP) pojazdów. W pierwszej kolejności do rosyjskich producentów mają trafić technologie IVECO, niektóre pochodzące z Niemiec. Początkowo część komponentów będzie importowana, ale docelowo kompletne opancerzenie ma powstawać w Rosji.

Popowkin ujawnił, że rosyjscy producenci opracowali już kilka koncepcji nowych pojazdów opancerzonych - na podstawie wymagań taktyczno-technicznych wydanych przez ministerstwo. Na razie powstały jednak jedynie ich makiety. Dopiero po opanowaniu nowych technologii może rozpocząć się seryjna produkcja niektórych z nich. Rosjanie, podobnie jak reszta świata, koncentrują się obecnie na rozwoju pojazdów kołowych. Według Popowkina, będą one podstawą lekkich brygad, które powstają ramach restrukturyzacji armii rosyjskiej. Średnie brygady będą miały wyposażenie mieszane, a ciężkie zostaną wyposażone przede wszystkim w pojazdy gąsienicowe.

Popowkin w Paryżu poinformował, że Rosja zrezygnowała z rozwoju czołgu T-95 i nie będzie kupować bojowego wozu wsparcia czołgów BMPT. Jedynie w ograniczonej liczbie armia będzie kupować czołgi T-90 - podstawę uzbrojenia brygad pancernych (niedawno Popowkin nazwał T-90 głęboką modernizacją T-34...). Według rosyjskich mediów, dla Popowkina dużym zaskoczeniem były licznie reprezentowane na Eurosatory 2010 nowe lub zmodernizowane czołgi (izraelska Merkava Mk4, niemiecki Leopard 2A7 i koncepcja czołgu Rheinmetalla - MBT Revolution).

Znaczna część rosyjskiej delegacji na Eurosatory 2012 zajmowała się właśnie tematyką opancerzenia pojazdów. Do Paryża przyjechało wielu konstruktorów i menadżerów z branży pancernej. Popowkin (na zdjęciu po prawej) i członkowie rosyjskiej delegacji szczególnie dużo czasu spędzili na stoisku IVECO, gdzie rozmawiali m.in. o pancerzach kompozytowych. Tuż po Eurosatory rosyjska delegacja z szefem SG WS FR, gen. armii Nikołajem Makarowem, pojechała do Włoch. Tam rozmowy z szefostwem kompanii były kontynuowane.

Rosjanie i Włosi już współpracowali w branży lotniczo-zbrojeniowej. Pierwszym wspólnym programem była budowa samolotu szkolno-treningowego, na bazie którego powstał Jak-130 i włoski M346. Teraz w podmoskiewskim Tomilinie powstaje wytwórnia śmigłowców AW139. W 2011 ma tam powstać 5 pierwszych maszyn tego typu. Docelowa moc produkcyjna: 20 AW139 rocznie ma zostać osiągnięta w 2015.

Dziś prezydent FR Dmitrij Miedwiediew podpisał decyzję o mianowaniu Władimira Popowkina pierwszym zastępcą ministra obrony. Popowkin ukończył studia w Instytucie lotniczym im. Możajskiego w 1979. Później pracował na kosmodromie Bajkonur. W 2004 został dowódcą Wojsk Kosmicznych. Zastępcą ministra obrony został 4 lata później.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.