Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeingi 787 uziemione

Lotnictwo cywilne, 25 czerwca 2010

Z powodu problemów z mocowaniem usterzenia poziomego wstrzymano loty testowe Boeingów 787 Dreamliner. Naprawa każdego z nich ma potrwać 8 dni.

Według inżynierów Boeinga, problem nie wynika z błędu konstrukcyjnego, a raczej z niedokładności wykonawczych. Wadliwe elementy mocujące statecznik do kadłuba dostarczyła Alenia Aeronautica. Włoska wytwórnia już wcześniej przysparzała problemów Boeingowi, dostarczając podzespoły Dreamlinera nie spełniające wymagań jakościowych.

W związku z wykrytymi problemami uziemiono 5 prototypów Boeinga 787. Wszystkie zostaną poddane przeglądowi, który potrwa 2 dni. Niezbędne naprawy potrwają dłużej - dziś szacuje się, że po ok. 8 dni. Problem dotyczy nie tylko już latających samolotów, ale też maszyn znajdujących się w fazie montażu. W sumie Alenia dostarczyła 23 wadliwe komponenty. Wprowadzono już niezbędne zmiany do procesu produkcyjnego, by wyeliminować dotychczasowe błędy.

Przedstawiciele Boeinga twierdzą, że obecne kłopoty nie powinny opóźnić terminu dostawy pierwszego Dreamlinera pierwszemu klientowi - japońskim ANA. Ma to nastąpić do końca 2010. Pierwotnie miało to nastąpić 2,5 roku wcześniej (Boeing potwierdza 1,5-roczne opóźnienie Dreamlinera). Z jeszcze większym opóźnieniem odbiorą pierwsze Dreamlinery PLL LOT.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.