Podczas spotkania na lotnisku Zielona Góra-Babimost podpisano porozumienie o współpracy między Polskimi Portami Lotniczymi SA a Nadodrzańskim Oddziałem Straży Granicznej. Zainaugurowano także budowę nowej hali odpraw non-Schengen i przekazano nowoczesny sprzęt dla funkcjonariuszy Straży Granicznej.
Porozumienie podpisane przez prezesa PPL Łukasza Chaberskiego i komendant Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej gen. bryg. SG Monikę Musielak określa szczegółowe zasady współpracy pomiędzy obiema instytucjami. Dokument przewiduje m.in.: wymianę informacji dotyczących zagrożeń, incydentów i nieprawidłowości na terenie lotniska; organizowanie wspólnych szkoleń, ćwiczeń i patroli; działania interwencyjne w sytuacjach awaryjnych oraz udostępnianie danych i materiałów w celu realizacji zadań ustawowych Straży Granicznej.
Współpraca ta obejmie także bieżący nadzór nad systemem kontroli bezpieczeństwa prowadzonym przez personel lotniska i wsparcie w zakresie szkoleń dla funkcjonariuszy SG.
Podczas uroczystości nastąpiła równieżsymboliczna inauguracja budowy hali odpraw non-Schengen – kluczowej inwestycji w rozwoju infrastruktury lotniska. Jednym z ważniejszych punktów programu było także przekazanie nowoczesnego sprzętu pirotechnicznego dla straży granicznej przez wojewodę lubuskiego Marka Cebulę. Funkcjonariusze z placówki SG w Zielonej Górze-Babimoście otrzymali m.in. mobilnego robota PIAP GRYF, wykorzystywanego do działań minersko-pirotechnicznych, którego zademonstrowano w dynamicznym pokazie.
W kategorii małych lotnisk Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost jest jednym z najszybciej rozwijających się lotnisk w Europie. Według stowarzyszenia europejskich portów lotniczych ACI Europe lubuskie lotnisko znalazło w pierwszej piątce najszybciej rozwijających się małych portów lotniczych w Europie, biorąc pod uwagę wzrost ruchu pasażerskiego w 2024 w stosunku do 2019, czyli ostatniego roku przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.
W przypadku Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost wzrost wyniósł 143,7%, dzięki czemu zajął on piąte miejsce w kategorii małych lotnisk europejskich, odprawiających od tysiąca do miliona pasażerów rocznie – za hiszpańskim lotniskiem Castellón (189,8%), włoską Perugią (166,3%), portugalskim Porto Santo (150,1%) i czeskimi Pardubicami (149,6%).