Departament Obrony USA zawarł z Borsight Inc. kontrakt o wartości 2,18 mld USD na modernizację floty samolotów szkolnych Beechcraft T-6A/B Texan II (442 T-6A USAF i 328 T-6B US Navy). Umowa obejmuje prace nad awioniką samolotów i symulatorami. Przedsiębiorstwo z siedzibą w stanie Utah ma wykonywać kontrakt w zakładach w Ogden w tym stanie, w Randolph Air Force Base, Sheppard AFB i Laughlin AFB w Teksasie, Vance AFB w Oklahomie, Columbus AFB w stanie Mississippi i Naval Air Station Pensacola na Florydzie.
Umowa obejmuje 4-letni okres bazowy, rozpoczynający się 7 lipca 2025 oraz 4-letni okres opcji. Ukończenie prac jest planowane na 6 stycznia 2034. Po podpisaniu kontraktu wykonawca ma otrzymać środki na badania, rozwój, testy i ocenę w latach fiskalnych 2024 i 2025 w wysokości 8 774 306 USD.
Podpisanie umowy było poprzedzone przetargiem, w którym brało udział 12 oferentów. Zamawiającego reprezentowało Air Force Life Cycle Management Center z Tinker AFB w Oklahomie. Ten ośrodek będzie też nadzorować realizację kontraktu.
T-6A Texan II to wojskowa wersja szkolna samolotu Raytheon Beech / Pilatus PC-9 Mk II. To jednosilnikowy, dwumiejscowy samolot zaprojektowany do szkolenia podstawowego w ramach Joint Primary Pilot Training. Samolot jest napędzany silnikiem turbośmigłowym Pratt & Whitney Canada PT6A o mocy 1100 KM.