Wniosek budżetowy Pentagonu na rok fiskalny 2026 (FY26) zawiera m.in. szczegóły planów modernizacji myśliwców stealth F-22 Raptor. Mają one zwiększyć ich żywotność i zapewnić większą przydatność w zmieniających się warunkach pola walki. Pakiet obejmuje wcześniej ogłoszony system obrony w podczerwieni (IRDS), a także ulepszenia własności stealth samolotu (Low Observable, LO), możliwości systemów radarowych (dynamiczny radar z syntetyczną aperturą, SAR) i pakiet walki elektronicznej. Konstruktorzy pracują też nad czujnikami podczerwieni do wyszukiwania i śledzenia celów (IRST), nowym interfejsem pilota (PVI) oraz odrzucanymi zbiornikami paliwa stealth zwiększającymi zasięg.
US Air Force dysponują obecnie 185 samolotami F-22. Tylko 143 z nich są stosowane bojowo. Reszta jest przeznaczona do szkoleń i testów. Część floty bojowej jest też wyłączona z powodu prac serwisowych.
We wniosku budżetowym USAF zaplanowały na modernizację Raptorów 90,34 mln USD. Prace są prowadzone już od kilku lat. Dotyczą m.in. czujników podczerwieni TacIRST, które zostały po raz pierwszy zaprezentowane w 2022. W tym samym roku USAF przyznały LIFT Airborne Technologies kontrakt na opracowanie hełmu Next Generation Fixed Wing Helmet (NGFWH) dla pilotów F-22.
Ciekawe były też testy lustrzanych powłok, które miałyby obniżyć sygnaturę nie tylko F-22, ale i F-35. Czy będą stosowane, nie wiadomo. W przypadku Raptora bardziej prawdopodobne jest użycie innych, mniej radykalnych rozwiązań zmniejszających sygnaturę radarową samolotu.