Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Euro Hawk Luftwaffe w powietrzu

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 02 lipca 2010

29 czerwca na przyzakładowym lotnisku Northrop Grummana w Palmdale oblatany został pierwszy bsl EuroHawk, czyli przygotowany na zamówienie niemieckiej Luftwaffe RQ-4 Global Hawk Block 20.

Dostawy  EuroHawków mają zakończyć się w 2017. Bsl tego typu będą  stacjonowały w bazie Schleswig-Jagel, zastępując w służbie samoloty  Breguet Atlantic, używane od 1972. Jednak zanim to nastąpi, należy  podwyższyć poziom bezpieczeństwa lotu, m.in. poprzez zamontowanie układu  antykolizyjnego i kamer umożliwiających operatorowi na ziemi obserwację  przestrzeni wokół bsl. Niezbędne jest też uzyskanie certyfikatu  zezwalającego na jego loty w zatłoczonej przestrzeni powietrznej i nad  gęsto zaludnionymi obszarami kontynenty europejskiego / Zdjęcie:  Northrop Grumman

Podczas pierwszego lotu EuroHawk wzniósł się na wysokość 9750 m i po niemal 2 godzinach wylądował w Edwards Air Force Base

Program realizowany jest przez spółkę joint venture EuroHawk, utworzoną przez Northrop Grumman Corporation i EADS Defence & Security. EADS odpowiada za opracowanie kompletnego pakietu rozpoznania elektronicznego (SIGINT). Niemieckie ministerstwo obrony uruchomiło program w 2007, podpisując ze spółką EuroHawk wieloletni kontrakt o wartości 430 mln Euro.

EuroHawk to ważny element przygotowania gruntu pod zbudowanie floty aparatów Global Hawk przeznaczonych dla program NATO Alliance Ground Surveillance (AGS).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.