Kanadyjski Horizon Aircraft zlecił ZeroAvia opracowanie napędu wodorowego do hybrydowo-elektrycznej wersji 6-miejscowego samolotu VTOL Cavorite X7. Z samolotem ma zostać zintegrowany 600-kW wodorowo-elektryczny układ napędowy ZA600. Pełnowymiarowy prototyp Cavorite X7 ma zostać oblatany w połowie 2027.
Horizon prowadził dotąd testy w locie prototypu w skali 1:1, znanego jako Cavorite X5. Jego oblot miał miejsce w 2022. W maju tego roku samolot odbył pierwsze loty przejściowe po pionowym starcie do fazy przelotowej.
Samolot Cavorite jest wyposażony w 14 wentylatorów wytwarzające ciąg potrzebny do pionowego startu. Są one wbudowane w skrzydła i przednią powierzchnię nośną. Po przejściu do lotu poziomego wentylatory są zakrywane przez przesuwne panele.
Hybrydowo-elektryczna wersja Cavorite X7, łącząca napęd benzynowy z silnikami elektrycznymi, ma mieć zasięg 800 km. Jej prędkość przelotowa ma wynosić 450 km/h. Horizon nie określił przewidywanego zasięgu wersji wodorowo-elektrycznej.
Przedsiębiorstwo twierdzi, że Cavorite X7 obniży bezpośrednie koszty operacyjne o 30% w porównaniu ze śmigłowcami wykonującymi podobne regionalne misje transportowe, poruszając się dwukrotnie szybciej.