W zakładach Embraera w Gavião Peixoto 17 lipca 2025 oblatano pierwszy samolot A-29N Super Tucano przeznaczony dla Força Aérea Portuguesa (FAP, wojsk lotniczych Portugalii). To zarazem pierwszy egzemplarz tego typu w tzw. konfiguracji NATO, przeznaczonej dla krajów europejskich.
Rząd w Lizbonie zamówił 12 A-29N, z opcją na 4 dalsze, w grudniu 2024. Mają być one używane nie tylko do zaawansowanego szkolenia pilotów, zadań uderzeniowych, bezpośredniego wsparcia lotniczego oraz zadań wywiadowczych, obserwacyjnych i rozpoznawczych, ale także do szkolenia wysuniętych nawigatorów naprowadzania lotnictwa (Portugalia zamówiła Super Tucano, 2024-12-17).
Tego samego dnia producent przekazał na ręce przedstawicieli FAP trzeci zamówiony przez Portugalię samolot transportowy KC-390 Millennium. Po 12-godzinnym locie wylądował on 18 lipca 2025 w bazie lotniczej nr 11 w Beja. Stacjonuje tam jedyna jednostka FAP użytkująca KC-390 – Esquadra 506 Rinocerontes.