Na targach EAA AirVenture w Oshkosh czeskie przedsiębiorstwo TL Sport Aircraft zaprezentowało swój najnowszy samolot – Sirius BackCountry. Został on zaprojektowany z myślą o rynku północnoamerykańskim i ma łączyć w sobie doskonałe osiągi z luksusowymi funkcjami.
Kadłub Sirius BackCountry wykonany jest z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym i kevlaru. Samolot wyposażono w koła podwozia głównego z 26-calowymi oponami niskociśnieniowymi Alaska Bush, umożliwiającymi operowanie z przygodnych lądowisk, także pól uprawnych. Jak podaje producent długość startu to zaledwie 60 m, a długość lądowania – 30 m.
Sirius BackCountry może wznosić się z prędkością 9–11 m/s i rozwinąć prędkość przelotową 250 km/h. Maksymalna wysokość lotu to 6500 m.
Podobnie jak inne modele TL Sport Aircraft, Sirius BackCountry ma podgrzewane skórzane fotele i awionikę Garmin G3X umożliwiającą wykonywanie lotów VFR. Kabina ma 1,15 m szerokości, a za nią umieszczono bagażnik o pojemności 0,3 m3, z oddzielnymi drzwiami, w którym można pomieścić np. rower elektryczny.
Jako napęd nowego samolotu dostępne są silniki Rotax 912UL, 912 iS, 914 iS i 916iS, a także Turbotech Turboprop TP-R90. Opcjonalnie dostępne są śmigła TL Predator, DUC Hélices Propellers' Tiger i Hartzell Falcon, a także spadochron ratowniczy.