Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Mistral z pełnym wyposażeniem

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 06 lipca 2010

FR negocjuje zakup francuskiego śmigłowcowca Mistral z pełnym wyposażeniem, ale rosyjskim uzbrojeniem i śmigłowcami. Już trzeci z zakupionych okrętów miałby być budowany w Rosji.

Według źródeł w rosyjskich kołach przemysłowych, FR negocjuje zakup francuskiego okrętu Mistral z wszystkimi systemami nawigacyjnymi i kierowania walką. Rosjanie chcą jednak, by śmigłowcowiec był uzbrojony w rodzime systemy bojowe oraz śmigłowce. - Już trzeci okręt ma powstać w naszej stoczni. Musimy otrzymać pełną dokumentację Mistrala - to nasz warunek, z którego nie zrezygnujemy w negocjacjach, powiedział jeden z ich uczestników. Wcześniej podobny warunek postawił rosyjski premier Władimir Putin (Mistral z technologiami albo wcale).

Przyjęcie na pokład Mistrala rosyjskich śmigłowców wymaga jego podwyższenia. Z kolei używanie okrętu w trudnych warunkach zimnej północy wymaga wzmocnienia jego kadłuba, dla zwiększenia odporności na napierający lód. Według Rosjan, nie są to jednak zmiany istotne dla konstrukcji okrętu. FR zamierza kupić 4 francuskie Mistrale.

Podobny punkt widzenia jak Rosjanie prezentują Francuzi. Według nich, jest rzeczą normalną, że kraje kupujące dziś okręty przystosowują je do własnych wymagań i wyposażają w rodzime systemy bojowe. Odbiorcy mają prawo do zastosowania swych sekretnych systemów - powiedział jeden z przedstawicieli strony francuskiej.

Rosyjscy producenci liczą na sprzedaż WMF kilkudziesięciu śmigłowców, które miałyby bazować na pokładach Mistrali. W grę wchodzą zmodernizowane Ka-27M i Ka-226, a nawet uderzeniowe Ka-52. Według źródeł przemysłowych, tych pierwszych potrzeba ok. 70, a sumie WMF powinna kupić nawet setkę nowych śmigłowców. W obecnej wersji Mistral może przewozić 16 śmigłowców. Na pokładzie mieści się ich 6.

Póki co, nie są jasne losy negocjacji. Wielu partnerów Francji z NATO uważa, że sprzedaż Rosji nowoczesnych okrętów z pełnym, nowoczesnym wyposażeniem jest błędem. FR jest bowiem nadal przez nich traktowana jako potencjalny przeciwnik.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.