Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Certyfikat FAA dla AT-3

Lotnictwo cywilne, 07 lipca 2010

Spółka Aero AT otrzymała od FAA Certyfikat Typu na produkowany przez siebie samolot AT-3R100.

Aero AT jest jednym z największych producentów samolotów lekkich w Polsce. Spółka powstała w 1994. Celem przedsięwzięcia było zaprojektowanie, certyfikacja i wdrożenie do produkcji niedrogiego i ekonomicznego samolotu szkolno-turystycznego. Jej prezesem i zarazem głównym konstruktorem jest Tomasz Antoniewski, absolwent wydziału MEiL Politechniki Warszawskiej. Ma na swoim koncie konstrukcje samolotów AT-1, AT-2, AT-3 i AT-4.

Zespól projektowo-certyfikacyjny składa się z osób z wieloletnim doświadczeniem, zaangażowanych wcześniej w projektowanie i certyfikację takich samolotów jak Wilga, Wilga 2000, Kruk, Turbo Kruk, PZL-110, PZL-150, PZL-111 i innych.

Sam AT-3 jest samolotem szczególnym. Został już certyfikowany w Polsce w1999 - był wówczas szóstym samolotem na świecie certyfikowanym w kategorii VLA. W styczniu 2005 samolot otrzymał również Świadectwo Typu EASA CS-VLA. Był pierwszym polskim statkiem powietrznym, który został certyfikowany przez EASA.

Z dużą nadzieją Aero AT patrzyło na rynek amerykański, który po wprowadzeniu klasy LSA wydawał się być istną żyłą złota. To właśnie z myślą o rynku amerykańskim powstał AT-4, certyfikowany według przepisów LSA. Niestety kryzys finansowy spowolnił rozwój tego dynamicznie rozwijającego się rodzaju lotnictwa. Istnieje jednak szansa, że niebawem amerykański rynek znów samolotów LSA znów powróci do dynamicznego wzrostu.

Certyfikat Typu FAA dla AT-3 otwiera przed tym samolotem nowe możliwości. Bynajmniej nie chodzi tu tylko o rynek amerykański. Certyfikaty FAA są uznawane na całym świecie, więc posiadanie takiego dokumentu może wydatnie ułatwić sprzedaż tych samolotów na rynkach trzecich.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.