Od marca tego roku piloci Wizz Air mają do dyspozycji opracowany przez StorkJet system FlyGuide FPO (Flight Path Optimization), który na podstawie modeli osiągów samolotów i rzeczywistych danych operacyjnych, analizowanych z wykorzystaniem algorytmów uczenia maszynowego, rekomenduje optymalne prędkości i poziomy lotu na każdym etapie – od wznoszenia, przez przelot, aż po zniżanie. Spersonalizowane dane dostarczane są bezpośrednio na tablety pilotów. Dzięki tym informacjom załoga może podejmować lepsze decyzje operacyjne, co przekłada się na bardziej efektywne loty. Co istotne – bez uszczerbku dla bezpieczeństwa – piloci mogą też unikać zbędnej emisji CO₂. Po ponad 10 000 lotów testowych przewoźnik odnotował zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO₂ na poziomie 0,5-1% na każdy lot.
Natomiast od sierpnia piloci Wizz Air mają również dostęp do danych pogodowych w czasie rzeczywistym dzięki systemom Aventus i SIGMA, opracowanym przez AVTECH. Rozwiązania te uzupełniają tradycyjne przedlotowe briefingi pogodowe, dostarczając dynamiczne, dopasowane do trasy powiadomienia w trakcie lotu. Piloci otrzymują bieżące informacje o warunkach atmosferycznych na trasie, takich jak wiatry, turbulencje, oblodzenie, burze czy obecność pyłu wulkanicznego. Dzięki temu widzą trasę w czterech wymiarach (szerokość geograficzna, długość geograficzna, wysokość i czas) i otrzymują w pokładowym systemie komputerowym sugestie optymalnej drogi do celu.
Dzięki aktywnemu wykorzystaniu tych technologii spodziewany jest spadek liczby przypadków turbulencji i nagłych zmian pułapu. Systemy optymalizują także dane o wietrze, zwłaszcza podczas zniżania, co umożliwia wyznaczenie najbardziej efektywnego punktu rozpoczęcia zniżania, poprawiając precyzję przylotów i zmniejszając zużycie paliwa. Wstępne analizy wykazują, że dzięki systemowi Aventus możliwe jest oszczędzenie 10-15 kg paliwa na każdy lot. Taki poziom świadomości operacyjnej w trakcie lotu nie był wcześniej dostępny dla pilotów tanich linii lotniczych, którzy musieli polegać na prognozach przed lotem lub aplikacjach podmiotów trzecich.