W Dagestanie rozpoczęły się testy naziemne prototypu lekkiego śmigłowca AP-55 zmontowanego w Kizlarskich Zakładach Elektromechanicznych (KEMZ). Początkowo prowadzono je bez łopat. Po ich zamontowaniu rozpoczęto testy wibracyjne i kontrole systemów nawigacyjnych. Teraz planowane są testy w locie na małej wysokości.
Śmigłowiec AP-55 jest napędzany silnikiem Rolls-Royce o mocy 450 KM. Zapewnia on prędkość maksymalną 260 km/h. Udźwig śmigłowca wynosi do 600 kg. AP-55 może przewozić w przestronnej kabinie 5 osób.
AP-55 jest przystosowany do operowania w każdych warunkach klimatycznych. Ma być wykorzystywany w lotnictwie medycznym, turystycznym i biznesowym, a także w ratownictwie. Śmigłowiec może startować i lądować na platformach o wymiarach 15 na 15 metrów, nawet w terenie górzystym.