Koncern Kałasznikow wyposażył bezzałogowy statek latający SKAT 350M w system identyfikacji swój-obcy (IFF). Jak podaje rosyjskie przedsiębiorstwo, ma on znacznie większy zasięg od podobnych systemów używanych na innych bsl, przesyłając dane na odległość ponad 40 km.
System IFF dla bezzałogowca jest wyposażony w dwukierunkowe łącze danych, pozwalające na komunikację między statkiem powietrznym a służbą kontroli ruchu lotniczego. Powinno się to przełożyć na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa lotów.
SKAT 350M to system bezzałogowy przeznaczony do zastosowań wojskowych i cywilnych. Produkowany przez Kałasznikowa bezzałogowiec jest używany bojowo na Ukrainie. Ma układ latającego skrzydła z dwoma powierzchniami stabilizującymi i śmigłem ciągnącym napędzanym przez silnik elektryczny. Dzięki temu długotrwałość lotu sięga 4 h. Prędkość operacyjna mieści się w przedziale 72-120 km/h. Start odbywa się z katapulty a lądowanie na spadochronie.
Maksymalna masa startowa SKAT 350M to 15 kg. Ma on 3,2 m rozpiętości skrzydeł. Pułap operacyjny to 300-2000 m. Bsl może być wyposażony w multispektralną kamerę rozpoznawczą. Zasięg transmisji danych nie przekracza 100 km.
W toku działań bojowych Rosjanie udoskonalili bezzałogowiec. Zmodyfikowano osłonę silnika, dzięki czemu udało się zmniejszyć wibracje. Zmiany objęły także wzmocnienie skrzydeł, co jest szczególnie ważne w czasie lądowania (Rosja testuje system swój-obcy dla bsl, 2025-04-23, Masowa produkcja bsl Koncernu Kałasznikow, 2024-02-10).