Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Licencja eksportowa na F-15 Silent Eagle

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 12 lipca 2010

Boeing po 2-miesięcznej procedurze uzyskał licencję eksportową na samolot F-15 Silent Eagle, wykorzystujący zaawansowane techniki stealth.

Procedurę badającą zgodność ewentualnej sprzedaży Korei Południowej zmodyfikowanego z wykorzystaniem technik stealth myśliwca F-15 (Stealth dla ubogich?, 2009-03-18) z amerykańską polityką eksportową. Boeing licencję eksportową otrzymał ostatecznie 8 lipca.

Oczekuje się, że Korea Płd. ogłosi Request for Proposals na nową partię myśliwców wielozadaniowych - F-X3 w pierwszym kwartale 2011. F-15SE będzie konkurować z Lockheed Martinem F-35 i Eurofighterem Typhoon. Według Boeinga, F-15SE będzie miał własności stealth na poziomie międzynarodowej wersji myśliwca 5. generacji F-35. Zależnie od wymagań odbiorcy, można go wyposażyć w podobny jak w F-35 szeroki wyświetlacz w kabinie, oferowany przez BAE Systems cyfrowy system walki radioelektronicznej (Digital Electronic Warfare System, DEWS), a także odchylone od pionu o 15o usterzenie pionowe.

Inna kluczowa dla ograniczenia powierzchni odbicia zmiana w konstrukcji F-15 to konforemne wnęki uzbrojenia (conformal weapons bay, CBW) u nasady skrzydeł. Pierwszy demonstracyjny lot wyposażony w nie F-15E1 wykonał 8 lipca. Kolejny lot, już z próbnym wystrzeleniem pocisku rakietowego, jest planowany na bieżący tydzień. Test ma odbyć się na poligonie Point Mugu w Kalifornii. Pocisk ma zostać wystrzelony 14 lub 15 lipca w locie na wysokości ok. 5 km z prędkością 450 km/h. W kabinie samolotu zainstalowano specjalny moduł, który ma sterować tym procesem. Seryjną produkcją modułu CBW ma zająć się nieokreślony dotąd dostawca zagraniczny.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.