Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tysięczny PC-12

Lotnictwo cywilne, 15 lipca 2010

Szwajcarski Pilatus Aircraft zrealizował dostawę tysięcznego egzemplarza samolotu PC-12. Ceremonia odbyła się w siedzibie Pilatus Business Aircraft, Ltd. w Broomfield, Kolorado.

Odbiorcą  jubileuszowego samolotu, w wersji PC-12NG, jest prywatny  inwestor, posiadacz licencji pilota, David Fountain z Halifax w  Kanadzie, będący poprzednio posiadaczem aż trzech PC-12 / Zdjęcie:  Pilatus Aircraft Ltd, Katsuhiko Tokunaga

Pilatus PC-12, mieszczący maksymalnie 9 pasażerów, został certyfikowany w 1994. Szwajcarski producent sprzedaje samoloty tego typu głównie w wersji cywilnej, ale może pochwalić się również zamówieniami ze strony wojsk lotniczych Szwajcarii, USA, RPA i Bułgarii. Jak podaje Stowarzyszenie Producentów Samolotów Lekkich (General Aviation Manufacturers Association, GAMA), w latach 2003 - 2008 PC-12 był najchętniej kupowanym lekkim samolotem jednosilnikowym z napędem turbośmigłowym.

Tak duże powodzenie zawdzięczał m.in. turbośmigłowemu silnikowi Pratt & Whitney Canada PT6A-67B o mocy 1200 KM, który umożliwiał mu rozwinięcie prędkości przelotowej 500 km/h i zasięg 2 800 km.

W 2007 Pilatus przedstawił odmłodzoną wersję samolotu, oznaczoną jako PC-12 47/E (nazwa handlowa to PC-12 Next Generation). Została ona wyposażona w nowy silnik PT6-67P o większej mocy, zapewniający wzrost prędkości przelotowej do 520 km/h i lepsze wznoszenie. W kabinie zamontowano awionikę Honeywell APEX Glass Cockpit, zaś wnętrze przeprojektowało amerykańskie przedsiębiorstwo BMW DesignWorks.

Ubiegły rok był rekordowy dla PC-12, bowiem dostarczono w nim aż 100 samolotów tego typu. Obecnie szwajcarskie samoloty używane są do przewozu osób, ładunków, chorych, patrolowania granic krajów, misji porządku publicznego i zadań łącznikowych. Flota PC-12 na całym świecie wylatała dotychczas ponad 2,6 mln godzin.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.