Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

W USA rozbił się Jak-52

Lotnictwo cywilne, 18 lipca 2010

Dwie osoby zginęły w katastrofie samolotu treningowego Jak-52 w Portland w stanie Maine.

Do katastrofy doszło wczoraj krótko przed 15:30, wkrótce po starcie z lotniska międzynarodowego w południowym Portland w stanie Maine. Jak-52 rozbił się w pobliżu skrzyżowania Western Avenue z Foden Road (zdjęcie: Jill Brady). Pilot próbował zawrócić na lotnisko, prawdopodobnie z powodu problemów technicznych, co się nie udało.

W katastrofie zginął 42-letni Mark Haskell z Brunswick i 66-letni Thomas Casagrande z Portland. Ten pierwszy pilotował samolot. Nie było ofiar na ziemi.

Rozbity samolot to Jak-52 nr rej. N52MY, nr ser. 856211, wyprodukowany przez Aerostar SA, pierwotnie latający w barwach rumuńskich wojsk lotniczych. Był zarejestrowany na Marka H. Haskella z Brunswick w Cumberland County w stanie Maine, z zawodu kontrolera ruchu lotniczego z ponad 20-letnim doświadczeniem. Haskell i jego żona Alison kupili samolot w 2001, nazywając go Lizzy-Lou na cześć córki Elisabeth Louise, która urodziła się w tym samym dniu, w którym podpisali kontrakt. Schemat malowania samolotu (zdjęcie: Kevin Porter) odpowiadał barwom sowieckich myśliwców Ławoczkina z okresu II w.św. Tył kadłuba pomalowano, by oddać honor ojcu Marka, Warrenowi H. Haskellowi, który służył w Army Amphibian Corps of Engineers na Południowym Pacyfiku w latach II w.św.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.