Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy Jork rezygnuje z śmigłowców Sikorsky’ego

Lotnictwo cywilne, 18 lipca 2010

Władze Nowego Jorku chcą pozbyć się śmigłowców Sikorsky S-76. Ich eksploatacja jest mało efektywna i droga.

Władze Nowego Jorku i New Jersey zdecydowały o sprzedaży 2 śmigłowców Sikorsky S-76 używanych do patrolowania aglomeracji. Roczny koszt ich eksploatacji wynosi 3,8 mln USD. Władze uznały, że to zbyt dużo w czasach kryzysu gospodarczego. Zaś do reagowania na sytuacje nadzwyczajne wystarczy 9 śmigłowców policji z Nowego Jorku i Newark.

Śmigłowce Port Authority Airborne Services, części Port Authority Police Department, bazują w Teterboro Airport w Bergen County. Latają dwa razy dziennie, od poniedziałku do piątku, między lotniskami i nad mostami aglomeracji. Jednostka zatrudnia m.in. 3 pilotów, 3 mechaników, 2 serwisantów specjalnych i agenta operacyjnego.

Loty patrolowe mają zwiększyć bezpieczeństwo w aglomeracji. Jednak, według statystyk za okres od sierpnia 2008 do kwietnia 2009, w ponad 90% przypadków (228 lotów na 258 wykonanych) nie dzieje się nic nadzwyczajnego. Lokalne media twierdzą, że wiele lotów S-76 ma inny cel niż oficjalny. Śmigłowce często wożą ważnych urzędników miejskich lub zaprzyjaźnionych biznesmenów. Nieraz oficjalnym celem jest lotniczy przegląd miasta przez osoby niezatrudnione w magistracie, czyli w praktyce wycieczka nad Nowym Jorkiem. W badanym okresie było tak w wypadku 30 lotów.

Piloci dwóch S-76 otrzymali już wypowiedzenia. Obiecano im wypłacenie 6-miesięcznych odpraw. Mechanicy zostaną być może zatrudnieni do innych prac.

Jeden z S-76 kupiono w 2003 za 6,3 mln USD. Władze Nowego Jorku szacują, że ze sprzedaży niepotrzebnych śmigłowców uzyskają 8,5 mln USD.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.