Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rejestratory tureckiego MD-83 niesprawne

Lotnictwo cywilne, 11 grudnia 2007

Badania czarnych skrzynek samolotu MD-83, który rozbił się 30 listopada w Turcji, wykazały, że były one niesprawne. Na podstawie innych dostępnych danych stwierdzono, że przyczyną katastrofy był błąd pilota.

Badania 2 rejestratorów lotu samolotu MD-83 tureckich linii Atlasjet (Czarne skrzynki rozbitego MD-83 odnalezione) przeprowadzili niemieccy specjaliści z laboratorium Lufthansy. Stwierdzili oni, że urządzenia nie pracowały prawidłowo i zachowało się niewiele danych. Nie ma nawet zapisu rozmów na pokładzie samolotu.

Dane, które uzyskali specjaliści z urządzeń pokładowych oraz zapisy z ośrodków kontroli lotów w Stambule, Ankarze i Antalii, pozwalają jednak stwierdzić, że najbardziej prawdopodobną przyczyną katastrofy był błąd pilota. Nie przestrzegał on instrukcji i w trudnych warunkach próbował wylądować bez wykorzystania systemów automatycznych. To spowodowało zejście z prawidłowej ścieżki podejścia do lądowania, utratę wysokości i zderzenie ze zboczem góry.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.