Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niemcy nie chcą sponsorować Dolphina

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 24 lipca 2010

Według doniesień prasowych, Niemcy odmówiły Izraelowi współfinansowania zakupu szóstego okrętu podwodnego typu Dolphin.

Jeden z trzech izraelskich Dolphinów. Okręty tego typu przenoszą prawdopodobnie pociski rakietowe uzbrojone w głowice atomowe, odpalane z wyrzutni torpedowych / Zdjęcie: Shlomilis

Dolphiny, czyli głęboko zmodernizowane jednostki U209, trafiły do Izraela w ostatnich latach ubiegłego wieku.

Budowa dwóch pierwszych jednostek została w całości sfinansowana przez Berlin, jako rekompensata dla Tel-Awiwu za straty gospodarcze, związane z pierwszą wojną z Irakiem w 1990-1991. Była to również forma państwowej pomocy dla niemieckich stoczni. Trzeci okręt został kupiony w klasyczny sposób.

W 2005 Izrael zamówił dwa kolejne okręty, jednak już z siłownią niezależną od powietrza atmosferycznego i wieloma innymi zmianami. Prace w jednej trzeciej finansują Niemcy. Zmodernizowane Dolpiny mają zostać dostarczone w 2012.

Niedawno niemieckie media ujawniły, że Tel-Awiw wyraził zainteresowanie szóstą jednostką tego typu. Chciał jednak, by część kosztów (cena jednostkowa szacowana jest na 650 mln USD), została pokryta przez Berlin. Niemcy odrzuciły jednak tę propozycję.

Informacje wywołały natychmiastową reakcję obu państw. Zaprzeczono prowadzeniu oficjalnych negocjacji na ten temat. Nie zostało jednak wykluczone, by problem ten nie był tematem rozmów nieoficjalnych. Rzecznik niemieckiego rządu, Urlich Wilhelm, zasugerował pośrednio, że dostawa szóstego okrętu podwodnego mogła być jednym z tematów niedawnej rozmowy telefonicznej kanclerz Angeli Merkel i premiera Benjamina Netanjahu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.