Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Amerykańska premiera Skycara

Lotnictwo cywilne, 30 lipca 2010

Włoska Oma Sud zaprezentowała na ostatnich targach lotniczych w Oshkosh swój lekki samolot dyspozycyjny Skycar. Jego sprzedaż w USA powinna rozpocząć się w 2011.

</span>Skycar zaprojektowano głównie pod kątem dużej kabiny dla pilota i 4 pasażerów oraz do niej łatwego dostępu. Stąd duże drzwi i dwubelkowy ogon, pozwalający na wykorzystywanie imponującej rozmiarami klapy bagażnika. Konstrukcja pozwala na wykorzystanie samolotu również do celów transportowych i medycznych / Zdjęcie: Oma Sud

Oma Sud to włoska spółka, która od 1988 zdobyła mocną pozycję wśród poddostawców (podzespołów i narzędzi) wiodących producentów lotniczych.

Korzystając z szybkiego rozwoju, w 2003 nowe władze spółki zdecydowały się na rozpoczęcie produkcji dwusilnikowego, całkowicie metalowego samolotu dla 5 osób. Potencjalnymi odbiorcami mają być przedsiębiorstwa przewozowe typu taxi, transportowe i medyczne.

Nowa konstrukcja, nazwana Skycar, wzbiła się po raz pierwszy w powietrze w 2007. Samolot ma maksymalną masę startową 1995 kg i masę użyteczną 555 kg. Napędzany jest silnikami Lycoming IO-360 C1E6, o mocy 200 KM każdy, ze śmigłami pchającymi. Zapewniają one osiągnięcie maksymalnej prędkości przelotowej 296 km/h.

Zasięg zawiera się w przedziale 1300-2013 km (przy rezerwie paliwa na 45 minut lotu), w zależności od prędkości. Maszyna może zwiększać wysokość nawet przy jednym wyłączonym silniku.

Konstrukcja uzyskała w styczniu bieżącego roku certyfikat europejskich władz lotniczych. Certyfikat amerykański spodziewany jest do grudnia. Na początku 2011 powinny rozpocząć się pierwsze dostawy. Na razie jednak producent nie ujawnił, czy udało mu się zebrać zamówienia na swój produkt.


Drukuj Góra