Sikorsky Aircraft zaprezentował na targach lotnictwa ogólnego w Oshkosh demonstrator elektrycznego śmigłowca, opartego o lekki S-300C.
Nowy śmigłowiec rozwijany jest przez Sikorsky Innovation, część amerykańskiego koncernu, we współpracy z US Hybrid oraz Eagle Technology. Ta pierwsza dostarczyła silnik wraz z systemem kontroli, druga zajęła się montażem śmigłowca. Baterie litowo-jonowe wyprodukowała spółka Gaia. Znajdują się one po obu stronach kabiny.
Zespół napędowy został tak skonfigurowany, by zastępować 190-konny silnik tłokowy Lycominga, wykorzystywany w seryjnych S-300C. Maszyny te przeznaczone są dla pilota i dwóch pasażerów.
Demonstrator Sikorsky`ego został zaprojektowany wyłącznie dla pilota. Szacuje się, że czas lotu wyniesie od 12 do 15 minut, a prędkość maksymalna nie przekroczy 150 km/h, a więc będzie nieco mniejsza od S-300C.
Oblot maszyny ma odbyć się jeszcze w bieżącym roku. Celem programu jest stworzenie technologii - głównie sterowania i kontroli - które za kilkanaście lat będą mogły doprowadzić do powstania seryjnych śmigłowców z napędem elektrycznym.
Przedstawiciele SikorskyAircraft nie ukrywają, że największym problemem konstrukcji elektrycznych jest słabość baterii. Ich obecny potencjał ogranicza niemal do minimum wykorzystanie użytkowe w lotnictwie ogólnym. Szybki rozwój tej dziedziny techniki stwarza jednak poważne nadzieje na zmianę sytuacji w stosunkowo nieodległej przyszłości.