Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Elektryczny śmigłowiec

Lotnictwo cywilne, 01 sierpnia 2010

Sikorsky Aircraft zaprezentował na targach lotnictwa ogólnego w Oshkosh demonstrator elektrycznego śmigłowca, opartego o lekki S-300C.

</span>Zdjęcie: Sikorsky Aircraft

Nowy śmigłowiec rozwijany jest przez Sikorsky Innovation, część amerykańskiego koncernu, we współpracy z US Hybrid oraz Eagle Technology. Ta pierwsza dostarczyła silnik wraz z systemem kontroli, druga zajęła się montażem śmigłowca. Baterie litowo-jonowe wyprodukowała spółka Gaia. Znajdują się one po obu stronach kabiny.

Zespół napędowy został tak skonfigurowany, by zastępować 190-konny silnik tłokowy Lycominga, wykorzystywany w seryjnych S-300C. Maszyny te przeznaczone są dla pilota i dwóch pasażerów.

Demonstrator Sikorsky`ego został zaprojektowany wyłącznie dla pilota. Szacuje się, że czas lotu wyniesie od 12 do 15 minut, a prędkość maksymalna nie przekroczy 150 km/h, a więc będzie nieco mniejsza od S-300C.

Oblot maszyny ma odbyć się jeszcze w bieżącym roku. Celem programu jest stworzenie technologii - głównie sterowania i kontroli - które za kilkanaście lat będą mogły doprowadzić do powstania seryjnych śmigłowców z napędem elektrycznym.

Przedstawiciele SikorskyAircraft nie ukrywają, że największym problemem konstrukcji elektrycznych jest słabość baterii. Ich obecny potencjał ogranicza niemal do minimum wykorzystanie użytkowe w lotnictwie ogólnym. Szybki rozwój tej dziedziny techniki stwarza jednak poważne nadzieje na zmianę sytuacji w stosunkowo nieodległej przyszłości.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.