Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Belgrad centrum kontroli od maja 2011

Lotnictwo cywilne, 03 sierpnia 2010

Szybciej niż planowano posuwa się budowa centrum kierowania lotem w Belgradzie. Dzięki temu obiekt będzie mógł przejąć odpowiedzialność za cały Półwysep Bałkański już w maju 2011.

</span>Budowa miała zakończyć się w kwietniu 2011. Obiekt zostanie oddany do użytku w październiku bieżącego roku. Nieco dłużej będzie trwało jego doposażenie / Zdjęcie: EX-YU aviation news

Obecnie centrum kontroli lotów w Belgradzie obejmuje swoim zasięgiem Serbię, Czarnogórę oraz połowę terytorium Bośni i Hercegowiny. Europejska organizacja ds. bezpieczeństwa żeglugi powietrznej, EUROCONTROL, uznała, że dzięki temu jest to obiekt, który ma największy potencjał do przejęcia odpowiedzialności za ruch lotniczy nad całymi Bałkanami. Co więcej, jest położony centralnie, w stosunku do innych państw regionu.

W związku z unijnym programem Single European Sky (jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej) planuje się likwidację wielu narodowych centrów kontroli lotów. Dzięki ich mniejszej liczbie możliwym ma być lepsza koordynacja nadzoru ruchu. Uznaje się to za konieczność, wobec prognozowanego wzrostu liczby lotów.

Obiekt w Belgradzie położony jest w pobliżu międzynarodowego lotniska im. Nikola Tesli. Będzie w nim pracować ok. 500 osób, nadzorujących do 4000 lotów w ciągu doby. Koszt budowy to 19 mln Euro. Cena specjalistycznego wyposażenia obiektu wyniesie dodatkowe 70 mln Euro.

Dzięki przyspieszeniu budowy, centrum kontroli może rozpocząć pracę już w maju 2011. Nie wiadomo jednak, czy tak się stanie. Przepisy unijne spotkały się ze sprzeciwem państw, w których zostaną zlikwidowane podobne, mniejsze obiekty. Nowe regulacje staną się obligatoryjne dopiero w 2012. Istnieje więc ryzyko, że belgradzkie centrum rozpocznie prawdziwą pracę kilka miesięcy później.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.