Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy samolot pożarniczy Chorwacji

Lotnictwo wojskowe, 04 sierpnia 2010

Wojska lotnicze Chorwacji (Hrvatsko Ratno Zrakoplovstvo - HRZ) otrzymało niedawno ostatni, 6. samolot pływakowy, Air Tractor AT-802A Fire Boss.

</span>Samolot może lądować zarówno na lotniskach, jak i na wodzie. Co więcej, w pływakach znajdują się zbiorniki gaśnicze, zwiększające standardowy ładunek chemikaliów lub wody (3070 l) / Zdjęcie: Igor Bozinovski

Pierwsze dwa AT-802A (nr boczne 890 i 891) trafiły do HRZ w 2001. Były to dwuosobowe samoloty z klasycznym podwoziem. W 2004 jeden z nich został jednak zniszczony w wypadku na wyspie Hvar.

W listopadzie 2007 chorwacki rząd zdecydował się na zakup kolejny 3 samolotów, jednak już z podwoziem kołowo-pływakowym. Były to jednoosobowe AT-802A Fire Boss. Zostały zamówione kosztem 7,6 mln Euro w hiszpańskiej Air Tractor Europe S.L. Pierwsza z maszyna - o nr bocznym 894 - przybyła do Chorwacji 2 marca 2008, pozostałe dwa (892 i 893), 3 maja.

Dobre opinie o ich służbie skłoniły włądze do wykorzystania opcji kontraktu i zamówienia w lipcu 2008, w tym samym przedsiębiorstwie, kolejnych 2 samolotów: jednego konwencjonalnego (nr 896) i pływakowego (895). Wartość kontraktu wyniosła 5 mln Euro.

Nieco później zdecydowano o przebudowie wszystkich maszyn do jednego standardu. Stąd zamówiono w Avialsa T-35 S.L. - hiszpańskiej spółce, specjalizującej się w serwisowaniu i remontach samolotów marki Air Tractor, Dromader i Cessna - zamontowanie pływaków i przebudowę kabiny na jednoosobową, najpierw w nowym samolocie o nr 896, a później również w najstarszej maszynie (890).

Ta ostatnia praca została wykonana między kwietniem a majem bieżacego roku. Dzięki temu 855. eskarda pożarnicza HRZ dysponuje obecnie wszystkimi sześcioma samolotami. Stacjonują one na codzień w bazie lotniczej Zadar-Zamunik.

Na podstawie informacji Igora Bozinovskiego


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.