Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Śledztwo w sprawie rozbicia A160T

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 04 sierpnia 2010

Amerykańskie władze lotnicze prowadzą dochodzenie dotyczące rozbicia bezpilotowego śmigłowca Boeing A160T. Producent odmawia komentarza w tej sprawie.

A160T Hummingbird należący do US Army Aviation Applied Technology Directorate rozbił się 28 lipca ok. 13:30 czasu lokalnego podczas podejścia do lądowania w ośrodku testowym Boeing Advanced Systems na lotnisku Victorville na pustyni Mojave w Kalifornii. Jego szczątki znaleziono ok. 2,4 km od planowanego punktu przyziemienia na pasie nr 17. Nikt nie odniósł obrażeń, nie było tez żadnych strat z powodu niewielkiego pożaru wywołanego wypadkiem.

Bezpilotowy śmigłowiec A160T nr 007 lądował z wykorzystaniem autorotacji. Nie wiadomo, czy przyczyną wypadku była awaria zespołu napędowego z silnikiem Pratt & Whitney PW207D, choć nieoficjalnie wydaje się to najbardziej prawdopodobne. Test dotyczył bowiem optymalizacji pracy wirnika.

To nie pierwszy wypadek A160T. Do poprzedniego, najbardziej znanego, doszło w grudniu 2007, także w Victorville. Wtedy przyczyną wypadku egzemplarza nr 008 okazał się błąd oprogramowania. Warto dodać, że testy A160T w Victorville trwają od 2002.

Niewiele wiadomo o lotach floty 8 A160T dostarczonych US Special Operations Command. 2 z nich trafiły do Ameryki Południowej do wykorzystania w operacjach antynarkotykowych. Dowództwo US SOCOM zapowiedziało dokonanie przeglądu posiadanych śmigłowców.

W sumie Boeing dostarczył różnym odbiorcom tylko 10 A160T. W marcu na własne ryzyko koncern uruchomił produkcję kolejnych 21 bsl tego typu.


Drukuj Góra