Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Protest US Aerospace

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 05 sierpnia 2010

Do GAO, parlamentarnego biura kontroli rządu, wpłynął wczoraj protest US Aerospace, która złożyła odrzuconą ofertę w przetargu na nowe tankowce powietrzne dla USAF.

</span>Rysunek An-112KC, najbardziej tajemniczego samolotu w amerykańskim przetargu. Ma mieć możliwość przenoszenia ładunku do 33 t lub 300 żołnierzy na dwóch pokładach transportowych. Zapas przenoszonego paliwa szacowany jest na 55 t, przy promieniu działania ok. 925 km i 15 t przy 4625 km. Wstępne informacje wskazywały, że samolot ma bazować na transportowym An-12, którego produkcja zakończyła się w 1973. Jednak An-112 ma być zdecydowanie większy (rozpiętość skrzydeł 50 m, długość 40 m) i cięższy / Rysunek: US Aerospace

W dotychczasowej historii przetargów na nowy tankowiec powietrzny dla USAF występowały jedynie dwa podmioty: Boeing i Airbus. Ten drugi startował wspólnie z wiodącymi, amerykańskimi przedsiębiorstwami sektora lotniczego.

Niespodziewanie kilka miesięcy temu do walki o lukratywny kontrakt zgłosił się trzeci gracz, niewielki amerykański dostawca podzespołów lotniczych US Aerospace. Wraz z ukraińskim Antonowem zaproponował on trzy modele, oparte o An-124, projektowany An-122 (czyli dwusilnikową wersję Rusłana) oraz zupełnie nowy An-112-KC (zobacz: Antonow w przetargu na KC-X).

Ten ostatni miał być bezpośrednim konkurentem w pierwszej fazie przetargu na 179 samolotów dla USAF (ogólne potrzeby amerykańskich wojsk lotniczych przekraczają 500 tankowców). Oferta została jednak odrzucona z powodu przekroczenia terminu jej złożenia.

We wniosku skierowanym do GAO US Aerospace argumentuje, że przedstawiciele USAF i komisji przetargowej złamali zasady otwartości przetargu. Stwierdzili, że ich oferta została przywieziona przez kuriera do Wright-Patterson Air Force Base 9 lipca, przed godziną 13.30, podczas gdy termin składania ofert upływał o 14.00.

Kurier został zatrzymany przy bramie, wskazano mu zły budynek, wreszcie zmuszono go do oczekiwania na przybycie pracowników USAF. Ostatecznie dokumenty zostały przyjęte o 14.05.

Wnioskodawcy stwierdzają, że opóźnienie powstało z winy wojska, a kurier był pod kontrolą USAF jeszcze przed minięciem terminu składania ofert.

Dodali, że przedstawiciele wojsk lotniczych z premedytacją opóźniali przekazywanie lub ograniczali dostęp do informacji, niezbędnych do sformułowania oferty. Twierdzą, że jedynie ich propozycja spełnia wszystkie wymagania przetargowe, co dodatkowo świadczy o złej woli przyszłego użytkownika.

Oferta US Aerospace jest traktowana w USA jako mało poważna. Wiadomość o jej oficjalnym przygotowywaniu została przez część mediów okrzyknięta dowcipem kwietnia 2010. Faktem jest bowiem, że ani US Aerospace - odnotowująca dodatkowo w ostatnim okresie poważne straty - ani zakłady Antonowa nie wydają się być zdolnymi do udźwignięcia kosztów przygotowania sprawnych prototypów i zorganizowania dostaw kluczowych podsystemów, w tym tankowania w powietrzu. Brak zaufania budzi również fakt, że An-112 istnieje wyłącznie na papierze. Nie wiadomo nawet, czy w postaci szczegółowego projektu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.