Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wypadek irańskiego Phantoma

Lotnictwo wojskowe, 17 sierpnia 2010

Dzisiaj o 10.10 czasu miejscowego, w rejonie Busher spadł F-4 Phantom irańskich wojsk lotniczych. Pilotom udało się katapultować.

</span>Phantomy przybywały do Iranu w latach 60. i 70. ubiegłego wieku. Do tej pory w służbie pozostało ich prawdopodobnie ok. 50-75 egz.

Do wypadku doszło w czasie lotu treningowego. Według oficjalnych danych władz irańskich, samolot wystartował z lotniska pod miastem Borzjan. Ze względu na usterkę techniczną piloci zmuszeni zostali od katapultowania się. Zostali przewiezieni do szpitala, jednak ich stan określany jest jako dobry.

Phantom spadł ok.40 km od pierwszej irańskiej elektrowni atomowej w Busher, na terenie pustynnym, nie wyrządzając nikomu szkody.

Irańskie Phantomy mają za sobą kilkadziesiąt lat służby. Pierwsze partie łącznie 32 samolotów F-4D przybyły na przełomie lat 60. i 70. ubiegłego wieku, poprzedzając dostawę kilkunastu rozpoznawczych RF-4E. W marcu 1971 przybył pierwszy ze 177 zamówionych F-4F.

Amerykańskie embargo, ustanowione po rewolucji islamskiej oraz straty w czasie wojny z Irakiem doprowadziły do zmniejszenia liczby operacyjnych Phantomów do zaledwie kilkunastu egz. Okres pokoju i rozbudowa własnego przemysłu lotniczego pozwoliły Iranowi na utrzymanie w służbie kilkudziesięciu samolotów, według różnych źródeł od 40 do 65 egz. Zostały one również zmodernizowane, przez zabudowę elementów nowoczesnej awioniki i - prawdopodobnie - radaru obrazującego sytuację na ziemi.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.