Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bezpilotowy bombowiec irański

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 22 sierpnia 2010

Dziś, podczas Dnia Przemysłu Obronnego Iran ujawnił bezpilotowy samolot bombowy dalekiego zasięgu Karrar.

Bezpilotowcowi nadano nazwę Karrar (Napastnik). Pochodzi ona od pseudonimu pierwszego imama szyitów - Alego

W ceremonii pokazanej w telewizji uczestniczył prezydent Iranu Mahmoud Ahmadinejad. Towarzyszyli mu minister obrony gen. bryg. Ahmad Vahidi, szef połączonych sztabów Hassan Firouzabadi oraz minister łączności i technik informacyjnych Reza Taqhipour. Bombowiec pokazano w holu uniwersytetu Malek Ashtar w Teheranie.

Ujawniono, że nowy bezpilotowy bombowiec jest napędzany silnikiem odrzutowym i może atakować uprzednio zaprogramowane cele naziemne. Może lecieć na dużej wysokości i ma bardzo daleki zasięg - szczegółów jednak nie ujawniono. Jego długość oszacowano na ok. 4 m. Według nieoficjalnych informacji, silnik Tolue-4 (-5?) nadaje bsl wysoką prędkość poddźwiękową, ok. 1000 km/h. Bezpilotowiec pokazano z podwieszoną konwencjonalną bombą.

Irańskie władze ujawniły też, że rozpoczęto produkcje dwóch innych bsl: Ra'd i Nazir. Oba mogą wypełniać misje obserwacyjne, ale też atakować wybrane cele. Ra'd jest przeznaczony do atakowania silnie bronionych obiektów. Wytwórnię bezpilotowców Farnas Aerospace Company w północnej prowincji Mazandaran rozpoczęto budować w marcu 2009. Pierwszy test bojowego bezpilotowca klasy stealth przeprowadzono w czerwcu 2009.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.