Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

G650 – prawie prędkość dźwięku

Lotnictwo cywilne, 30 sierpnia 2010

W czasie prób drgań płatowca, prototyp Gulfstream G650 osiągnął prędkość Ma0,995, zbliżając się w czasie nurkowania do bariery dźwięku.

</span>Drugi z prototypów G650, oblatany na początku bieżącego roku, jeszcze bez ostatecznego malowania. Służy do badań systemów pokładowych oraz procesu startów i lądowań. Ogółem w programie testów nowego modelu uczestniczy 5 maszyn

O próbie poinformowano w ostatni piątek. Przeprowadzono ją nieco wcześniej, wykorzystując do tego celu, pierwszy z prototypów S/N 6001. Służy on do badania podstawowych cech konstrukcji, właściwości lotnych i kalibracji danych, systemów kontroli lotu oraz drgań płatowca.

Temu ostatniemu celowi podporządkowano kilkadziesiąt godzin lotu, badając zachowanie samolotu przy różnych prędkościach, wysokościach i manewrach. W trakcie jednej z prób pilot wprowadził samolot w płaskie nurkowanie, pod kątem 16-18º, osiągając prędkość Ma0,995, co uznano jednocześnie za maksymalną prędkość zniżania.

W trakcie testu zaobserwowano drgania o zmiennej częstotliwości, skrzydeł, kadłuba i powierzchni sterowych, jednak żadna z nich nie spowodowała uszkodzeń lub utraty sterowności.

</span>Załoga prototypu po rekordowym locie. Od lewej siedzą piloci doświadczalni Gary Freeman i Tom Horne. Poniżej testowy inżynier pokładowy Bill Osborne / Zdjęcia: Gulfstream Aerospace

Jednocześnie ujawniono, że program badania drgań nie ujawnił żadnych problemów konstrukcyjnych, a osiągnięte wartości są dalekie od krytycznych.

G650 będzie największym samolotem w ofercie Gulfstreama. Maszyna z 2-osobową załogą przeznaczona jest dla 11-18 pasażerów, podróżujących w komfortowych warunkach. Rozpiętość skrzydeł i długość przewyższają nieco 30 m. Dwa silniki Rolls-Royce Deutschland BR725, o ciągu 71,6 kN zapewniają prędkość maksymalną rzędu Ma0,925 (982 km/h). Przy prędkości ekonomicznej 904 km/h, zasięg będzie wynosił ok. 13 tys. km. Pułap użyteczny to 15500 m. Szacowana cena samolotu to 58,5 mln USD (zobacz: Oblot Gulstreama G650).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.