Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Oblot elektrycznego Cri Cri

Lotnictwo cywilne, 06 września 2010

2 września na lotnisku Le Bourget oblatano całkowicie elektryczny samolot EADS Green Cri Cri. Lot przebiegł bez zakłóceń.

Pierwszy lot trwał 7 minut po starcie o 11:12 czasu lokalnego. Start i lądowanie odbyły się płynnie, bez problemów. Sterowność była znakomita, a system sterowania działał znakomicie, twierdzą przedstawiciele EADS Innovation Works.

Green Cri Cri to produkt EADS Innovation Works, Aero Composites Saintonge i Green Cri-Cri Association. Jego konstrukcja bazuje na samolocie amatorskim Colomban Cri-Cri. Jest napędzany czterema silnikami elektrycznymi napędzającymi dwa zespoły przeciwbieżnych śmigieł. Dzięki zamontowanym akumulatorom litowo-polimerowym o pojemności 5 Ah i masie 26,8 kg, wytwarzającymi napięcie 100 V, może latać pół godziny z prędkością ekonomiczną, równą 110 km/h, a przez kwadrans wykonywać loty akrobacyjne z prędkością poziomą do 250 km/h i maksymalnym wznoszeniem równym 5,3 m/s. Masa startowa samolotu z pilotem wynosi 175,5 kg. Pierwsze loty z manewrami akrobacyjnymi planowane są po zakończeniu wstępnego programu testów. Ma on obejmować 5 h w 15 lotach.

Green Cri Cri nie jest pierwszym samolotem elektrycznym bazującym na konstrukcji Colombana. Dwusilnikową wersje zbudował wcześniej Jean-Luc Soullier. Umieszczone w nim akumulatory ważyły 45 kg. W 2009 przeprowadzono z tym samolotem pierwsze testy, wykorzystane w budowie nowej konstrukcji. Pierwszy lot samolotu Jean-Luc Soulliera też trwał 7 minut.

Zdjęcia: EADS


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.