Po MSPO CMI Defence zaprosiło specjalistów z MON, przemysłu i mediów do WITPiS w Sulejówku na pogłębioną demonstrację najbardziej zaawansowanej konstrukcji, wieży CT-CV z wysokociśnieniową armatą kal. 105 mm.
W 3 lata po prowizorycznej instalacji CT-CV na podwoziu XA-361 (Patria AMV przygotowana jako nośnik moździerza AMOS) na fińskim poligonie w Lohtaja, tym razem w Sulejówku Belgowie z CMI Defence (Cockerill Maintenance & Ingenierie Defence) z Embourga próbowali zainteresować Wojsko Polskie rozwiązaniem, które mogłoby zwiększyć zdolności bojowe batalionów zmotoryzowanych wyposażonych w Rosomaki. W 2007 Wojska Lądowe widziały realną potrzebę wprowadzenia do wyposażenia nie tylko 120-mm samobieżnych moździerzy (czego efektem jest program Rak), ale także właśnie Wozów Wsparcia Ogniowego z 105-mm lub 120-mm działami. W grę wchodziło sięgnięcie po rozwiązanie belgijskie (CT-CV) bądź włoskie (wieże Hitfact 105 lub Hitfact 120 od Oto Melary). Obecnie w programie 2009-2018 nie ma - w ramach Programu Operacyjnego związanego z zakupami Rosomaków - miejsca dla takiej odmiany transportera, co nie znaczy, iż w którejś w planowanych rewizji programu nie może dojść do modyfikacji planów i uzupełnienia rodziny Rosomaków o WWO.
Wyposażony w nowoczesny system kierowania ogniem z funkcją Hunter-Killer i możliwością prowadzenia także ognia pośredniego i zwalczania celów powietrznych (kąt podniesienia w zakresie od -10o do +42o) oraz rozbudowane funcje autodiagnostyczne, system wieżowy CT-CV był dotychczas testowany na podwoziu MOWAG Piranha III, Patria AMV oraz - bodaj najbardziej intensywnie - na przeznaczonych dla Portugalii Pandurach II 8x8 Steyra. Oryginalnie Portugalia miała zamiar zakupić nawet 33 wozy z wieżami CT-CV lub Hitfact (nieoficjalnie wiadomo, iż podczas testów górowało rozwiązanie belgijskie), jednak trudności budżetowe, a także zawiłości programu Pandura w Portugalii, zastopowały kroki w kierunku finalizacji kontraktu.