Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Awaryjne lądowanie Dreamlinera

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 05 października 2010

Prototyp Boeinga 787 z silnikami General Electric musiał awaryjnie lądować w trakcie lotu testowego.

Samolot, który uległ awarii wystartował wczoraj z Everett Paine Field. Miał wylądować na lotnisku Moses Lake w stanie Waszyngton. Z powodu problemów technicznych piloci zdecydowali jednak, by wylądować wcześniej niż przewidywał plan lotu, na Seattle Boeing Field.

Boeing nie ujawnił przyczyn wcześniejszego lądowania testowanego Dreamlinera. Rzecznik koncernu twierdzi, że awaria nie była poważna. Nie wiadomo, czy wydarzenie spowoduje kolejne opóźnienie dostaw Boeingów 787. Obecnie jest ono szacowane na blisko 3 lata w stosunku do pierwotnych planów.

Dreamliner, który miał awarię, to jeden z dwóch prototypów latających z silnikami General Electric. Pozostałe 4 testowane egzemplarze latają z silnikami Rolls Royce'a. Szósty prototyp (ZA006) został oblatany wczoraj. Wystartował o 11:43 z Paine Field (na zdjęciu).

Tymczasem Federal Aviation Administration (FAA) ogłosiła wstępne wymagania stawiane w lotach dalekodystansowych przed Boeingiem 787. Zaskoczenie wzbudził duży dystans, jaki muszą utrzymywać inne samoloty lądujące w tym samym czasie, co Dreamliner. Wynosi on aż 10 mil. To dwa razy więcej niż wymaganie stawiane największemu obecnie eksploatowanemu samolotowi koncernu z Chicago - Boeingowi 747-400. Boeing ma nadzieję, że tymczasowe wymagania zostaną poluzowane po zakończeniu testów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.