Dzisiaj, o 10:00 rozpoczęła się wreszcie rozbudowa portu lotniczego w Modlinie. W założeniu ma to być port komplementarny dla warszawskiego Okęcia, z którego operować mają linie niskokosztowe i lotnictwo ogólne.
Uroczystość otworzył Piotr Okienczyc, prezes spółki Port Lotniczy Modlin. Następnie dokonano otwarcia bramy, przez którą na teren lotniska wjechały maszyny budowlane. W dalszej kolejności, podczas krótkiej konferencji prasowej poinformowano zgromadzonych gości o planach związanych z rozwojem lotniska w Modlinie.
Pierwszy etap prac obejmie przebudowę istniejącego pasa startowego, a kolejny - budowę terminala, hangarów i budynków obsługi lotniska. Zakres prac obejmuje zarówno modernizację istniejącej infrastruktury, jak i nowe inwestycje, niezbędne do funkcjonowania nowoczesnego lotniska komunikacyjnego. Zmodernizowana zostanie droga startowa i przeprowadzone będą remonty płaszczyzn postojowych i dróg kołowania. Lotnisko zostanie wyposażone w oświetlenie nawigacyjne CAT.II oraz pomoce nawigacyjne - ILS/DME CAT.II i DVOR/DME. Oprócz tego wykonana zostanie także modernizacja bocznicy kolejowej i rozpocznie się budowa stacji kolejowej, hotelu i bazy paliw.
Otwarcie portu lotniczego w Modlinie zapowiadano już wielokrotnie. Tym razem rozpoczęcie działalności lotniska zaplanowano na przełom kwietnia i maja 2012, czyli - jak w wypadku wielu innych obiektów w Polsce - przed inauguracją Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Nowy terminal pozwoli na jednoczesną odprawę czterech samolotów pasażerskich wielkości A320 / B737. Plany zakładają, że rocznie w Modlinie wykonywanych ma być 24 tys. operacji lotniczych, a port będzie obsługiwał 1,8 mln pasażerów.
Wartość projektu szacowana jest na 400 mln złotych.