Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

960 samolotów dla WNP

Lotnictwo cywilne, 17 października 2010

Według Boeinga, Rosja i pozostałe państwa Wspólnoty Niepodległych Państw, zakupią w ciągu najbliższych lat 960 samolotów pasażerskich o szacunkowej wartości 90 mld USD.

Moskiewskie lotnisko Domodiewo obsługuje rocznie ponad 20 mln pasażerów, dwukrotnie więcej, niż warszawskie Okęcie / Zdjęcie: Aeroport Domodiewo

Według przedstawicieli Boeinga, do 2029 średnioroczny wzrost ruchu lotniczego w ramach krajów WNP wyniesie 4,8%. Spowoduje to zwiększenie floty samolotów pasażerskich z obecnych 1150 do 1300.

Jednocześnie jednak większość z nich będzie musiała zostać zastąpiona przez nowe maszyny. Powodem jest przestarzały park lotniczy większości przewoźników. To z kolei otworzy ten rynek dla największych producentów na świecie.

Analitycy Boeinga uważają, że największe zapotrzebowanie będą generować linie krajowe, zamawiając małe odrzutowce, z jednym przejściem między rzędami siedzeń. Oprócz maszyn regionalnych (ok. 21% nowego zapotrzebowania), będą to przede wszystkim samoloty rozmiarów Boeinga 737 lub Airbusa 320. Zdominują one flotę WNP, zwiększając swój udział z obecnych 54 do 60%.

Obaj wielcy producenci mogą również liczyć na zamówienie do 160 samolotów średniej wielkości (np. A350, B787) oraz do 30 największych maszyn, jednak tylko w wersji cargo.

Analiza to jest zgodna z podobnymi, opracowanymi wcześniej przez Boeinga dla innych regionów świata. W porównaniu do podobnych opracowań Airbusa, oba koncerny wykazują względną zgodność, co do szacunków rynku samolotów regionalnych i klasy B737. Różnią się natomiast, odnośnie zakupów największych maszyn. Europejczycy niezmiennie pozostawiają spory margines dla zakupów swoich A380, Amerykanie zaś preferują segment samolotów średniej wielkości, który - ich zdaniem - zostanie zdominowany przez Dreamlinery.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.