Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

960 samolotów dla WNP

Lotnictwo cywilne, 17 października 2010

Według Boeinga, Rosja i pozostałe państwa Wspólnoty Niepodległych Państw, zakupią w ciągu najbliższych lat 960 samolotów pasażerskich o szacunkowej wartości 90 mld USD.

Moskiewskie lotnisko Domodiewo obsługuje rocznie ponad 20 mln pasażerów, dwukrotnie więcej, niż warszawskie Okęcie / Zdjęcie: Aeroport Domodiewo

Według przedstawicieli Boeinga, do 2029 średnioroczny wzrost ruchu lotniczego w ramach krajów WNP wyniesie 4,8%. Spowoduje to zwiększenie floty samolotów pasażerskich z obecnych 1150 do 1300.

Jednocześnie jednak większość z nich będzie musiała zostać zastąpiona przez nowe maszyny. Powodem jest przestarzały park lotniczy większości przewoźników. To z kolei otworzy ten rynek dla największych producentów na świecie.

Analitycy Boeinga uważają, że największe zapotrzebowanie będą generować linie krajowe, zamawiając małe odrzutowce, z jednym przejściem między rzędami siedzeń. Oprócz maszyn regionalnych (ok. 21% nowego zapotrzebowania), będą to przede wszystkim samoloty rozmiarów Boeinga 737 lub Airbusa 320. Zdominują one flotę WNP, zwiększając swój udział z obecnych 54 do 60%.

Obaj wielcy producenci mogą również liczyć na zamówienie do 160 samolotów średniej wielkości (np. A350, B787) oraz do 30 największych maszyn, jednak tylko w wersji cargo.

Analiza to jest zgodna z podobnymi, opracowanymi wcześniej przez Boeinga dla innych regionów świata. W porównaniu do podobnych opracowań Airbusa, oba koncerny wykazują względną zgodność, co do szacunków rynku samolotów regionalnych i klasy B737. Różnią się natomiast, odnośnie zakupów największych maszyn. Europejczycy niezmiennie pozostawiają spory margines dla zakupów swoich A380, Amerykanie zaś preferują segment samolotów średniej wielkości, który - ich zdaniem - zostanie zdominowany przez Dreamlinery.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.