Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Prywatyzacja Aerofłotu?

Lotnictwo cywilne, 18 października 2010

W rosyjskich mediach pojawiły się informacje o możliwej sprzedaży przez rząd części akcji Aerofłotu, w ramach działań, zmierzających do ograniczenia deficytu budżetowego.

Ił-96 Aerofłotu (jeszcze w starym malowaniu). To zaledwie jeden z 6 samolotów tego typu, stanowiących jedyny model, wyprodukowany przez rodzimy przemysł lotniczy. Pozostałe 85 maszyn to w większości Airbusy (74 egz.) i Boeingi (11 egz.). Dopiero w przyszłości ma pojawić się więcej rosyjskich samolotów: MS-21, Suchoje Superjety oraz Antonowy 140 i 148 / Zdjęcie: Arpingstone

Informacje o możliwości sprzedaży pakietu akcji Aerofłotu potwierdził minister finansów, Aleksiej Kudrin. Dodał jednak, że rząd chce zachować kontrolę nad spółką.

Obecnie do władz należy trzy czwarte akcji: bezpośrednio 51,17% oraz pośrednio 27%. Reszta należy do załogi. Nieujawnione z nazwy zagraniczne przedsiębiorstwa wyraziły już zainteresowanie nabyciem udziałów.

Działania te związane są ograniczeniem deficytu budżetowego, który w bieżącym roku osiągnie 6,8% PKB. By zmniejszyć tę wartość do 4%, Kreml planuje sprzedaż części udziałów państwa w spółkach sektora paliwowego, telekomunikacyjnego, bankowego, jak również na kolei i wśród przewoźników lotniczych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.