Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa F-16

Lotnictwo wojskowe, 18 października 2010

W katastrofie myśliwca F-16 tajskich wojsk lotniczych zginął pilot.

Myśliwiec F-16 leciał jako jeden z czterech samolotów tego typu, wykonujących rutynowy lot treningowy z bazy Wing 4 w Nakhon Sawan do Wing 41 w Chiang Mai. Zniknął z ekranów radarów ok. 10:00 czasu lokalnego (03:00 GMT). Rozrzucone na dużym obszarze szczątki samolotu znaleziono 2 godziny później niedaleko wsi Den Mai Sung w dystrykcie Ban Tak, ok. 350 km na północ od Bangkoku. Pozostałe samoloty bezpiecznie wylądowały w bazie Chiang Mai.

Pilot, który zginął w katastrofie to 31-letni Flight Lieutenant Thanikorn Luangrungwaree. Jego zwłoki wydobyto z płonącego wraku samolotu.

Samolot, który został zniszczony w katastrofie to F-16A Block 15 nr 40315 z 403. eskadry RTAF. Tajskie lotnictwo wojskowe dysponuje ok. 30 F-16, które są eksploatowane od 1997. 18 z nich ma zostać zmodernizowanych w ciągu najbliższych 3 lat za ok. 700 mln USD.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Najbardziej prawdopodobna jest awaria silnika. Lot odbywał się w dobrych warunkach atmosferycznych.


Drukuj Góra