Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Włosi chcą iść w ślady Amerykanów

Przemysł zbrojeniowy, 19 października 2010

Prezes Finmeccanica, Pierfrancesco Guarguaglini ujawnił, że chce oferować transportowe samoloty wojskowe C-27J Chinom, podobnie jak robią to Amerykanie ze swoimi C-130.

C-27J okazał się ogromnym sukcesem eksportowym włoskiego koncernu. Zamierza on jednak pokusić się o sprzedaż swoich samolotów do Chin, traktowanych jako interesujący i rozwojowy rynek / Zdjęcie: Finmeccanica

Wypowiedź wiąże się z wystąpieniem prezydenta Baracka Obamy o zgodę Kongresu na sprzedaż samolotów C-130 w wersji cywilnej do Chin (zobacz: C-130 dla ChRL?).

W związku z tym prezes Guarguaglini stwierdził, że i Włosi mogą oferować swoje Spartany, które są mniejszą i zeuropeizowaną wersją Herculesów. Samoloty wykorzystują jednak wiele amerykańskich podzespołów, w tym silniki. Z tego powodu sprzedaż Chińczykom C-27J nie był możliwy - transakcja zostałaby natychmiast wstrzymana przez brak zgody USA na reeksport swoich urządzeń.

Finmeccanica może oferować jedynie samoloty w wersji cywilnej. Sprzedaż Chinom maszyn wojskowych jest zabroniony na mocy obowiązujących we Włoszech przepisów. Pierfrancesco Guarguaglini zasugerował jednak, że przepis ten mógłby zostać zniesiony lub uznany za nieobowiązujący w tym, konkretnym wypadku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.