Reklama
Reklama

W zakładach Embraera trwa modernizacja 12 samolotów F-5E/F. To jedne z ostatnich maszyn, jakie zostaną przebudowane do wariantu EM/FM.

</span>Zdjęcie: Santiago Rivas

Program modernizacji brazylijskich Tigerów II rozpoczęto w ostatnich latach ubiegłego wieku. W 2001 Embraer, przy wsparciu izraelskiego Elbitu, przedstawił prototyp samolotu, wyposażony w nową awionikę, systemy celowania, samoobrony, łączności, komputery, jak również radar pokładowy (zobacz: Połowa brazylijskich F5 zmodernizowana).

Dodajmy, że uzbrojenie tych maszyn zostało istotnie wzmocnione, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych pocisków powietrze-powietrze Rafaela: Phyton V i Derby.

W ciągu ostatnich miesięcy Embraer rozpoczął prace przy przebudowie 9 jednomiejscowych F-5E i trzech szkolno-bojowych F-5F, zakupionych w 2008 w Jordanii. Będą to jedne z ostatnich, zmodernizowanych do wariantu F-5EM/FM, Tigerów II.

Jednoczesny remont płatowca, połączony z jego wzmocnieniem, pozwoli na wydłużenie resursów o 15 lat. Oznacza to, że samoloty te będą mogły służyć przynajmniej do 2025.

Na podstawie informacji Santiago Rivasa - Juana Carlosa Cicalesiego

Dodajmy, że uzbrojenie tych maszyn zostało istotnie wzmocnione, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych pocisków powietrze-powietrze Rafaela: Phyton V i Derby.

W ciągu ostatnich miesięcy Embraer rozpoczął prace przy przebudowie 9 jednomiejscowych F-5E i trzech szkolno-bojowych F-5F, zakupionych w 2008 w Jordanii. Będą to jedne z ostatnich, zmodernizowanych do wariantu F-5EM/FM, Tigerów II.

Jednoczesny remont płatowca, połączony z jego wzmocnieniem, pozwoli na wydłużenie resursów o 15 lat. Oznacza to, że samoloty te będą mogły służyć przynajmniej do 2025.

Na podstawie informacji Santiago Rivasa - Juana Carlosa Cicalesiego

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.