Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Finowie wycofują samoloty szkolne

Lotnictwo wojskowe, 11 listopada 2010

Do 2014 fińskie wojska lotnicze wycofają większość z posiadanych samolotów szkolno-bojowych Hawk. 3 lata później ze służby odejdą tłokowe Valmety L-70 Vinka.

</span>Jeden z fińskich Vinka. Samoloty tego typu służą o szkolenia wstępnego. Przy maksymalnej masie startowej 1,25 t i silniku Lycominga o mocy 200 KM, maszyna może rozwinąć prędkość maksymalną 255 km/h. Obecnie mają one za sobą 28-30 lat służby / Zdjęcie: Matti Paavola

Z 67 posiadanych egz. różnych modeli samolotów Hawk, fińskie wojska lotnicze już wycofały z aktywnej służby kilka maszyn, z powodu zużycia płatowców. Do 2013 w ich ślady pójdzie kolejnych 41 samolotów. W aktywnej służbie pozostanie 18 maszyn, które po modernizacji (zobacz: Modernizacja fińskich Hawków, c.d.) będą w stanie szkolić przyszłych pilotów bojowych F/A-18 C/D i pozostaną w jednostkach nawet 20 lat.

Część fińskich Hawków jest oferowana naszemu krajowi, w ramach zakupu samolotu LIFT (zobacz: Wstępne oferty dla Dęblina złożone).

Do 2017 zakończą również służbę wszystkie tłokowe Valmety L-70 Vinka, które służą do szkolenia wstępnego. Pierwsze z 30 wyprodukowanych samolotów weszły do służby w 1980, ostatnie dostarczono 2 lata później. Obecnie 28 z nich znajduje się w akademii wojsk lotniczych w Tikkakoski.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.