Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pilot F-22 nie żyje

Lotnictwo wojskowe, 21 listopada 2010

Pilot myśliwca F-22, który rozbił się na Alasce, zginął. Choć jego ciało nie zostało odnalezione, oficjalnie stwierdził to dowódca jednostki.

Pilot, który zginął w katastrofie, to 31-letni kpt. Jeffrey Haney. Urodził się w Clarklake. Miał żonę - Annę i dwie córki. Do US Air Force wstąpił w 2003. Od 4,5 roku należał do 525th Fighter Squadron, 3rd Wing w Joint Base Elmendorf-Richardson. Pierwotnie chciał zostać pilotem samolotów pasażerskich. Jednak ograniczenie naboru przez linie lotnicze po zamachach z 11 września spowodowało, że trafił do USAF.

Kpt. Haney zginął 16 listopada w czasie rutynowego lotu szkolnego (Rozbił się F-22, 2010-11-17). Celem dwóch F-22 (kryptonim Rocky One i Rocky Three) było przechwycenie przeciwnika w warunkach nocnych. Według dowódcy 3rd Wing, płk. Jacka McMullena, transponder F-22 Rocky Three funkcjonował normalnie do chwili katastrofy. Zamilkł o 19:40, gdy samolot miał wracać do bazy. Wrak znaleziono w dolinie między dwoma wzgórzami, na wschód od rzeki Susitna, 3 km od mostu nad nią.

Na zdjęciu miejsca katastrofy widać krater, który powstał w wyniku uderzenia samolotu. Członkowie ekip poszukiwawczo-ratowniczych, korzystający ze śmigłowców HH-60 Pave Hawk i samolotu HC-130 King, nie znaleźli ciała pilota. Odnaleziono jedynie szczątki fotela katapultowego F-22 i fragmenty kombinezonu. W czasie poszukiwań temperatura spadała poniżej -25oC.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.