US Army stworzyły zapytanie ofertowe, związane z rozwojem nowego bojowego wozu piechoty, w ramach programu Ground Combat Vehicle (GCV), następców M113 i Bradley`ów.
Amerykańskie wojska zmechanizowane wykorzystują wiekowe już i nieprzystające do współczesnego pola walki transportery rodziny M113 (łącznie ok. 14 tys. egz.) oraz nowsze i stale modernizowane bwp Bradley. W 2018 mają być dostarczone pierwsze, nowe bwp, które w pierwszej kolejności zastąpią M113, a później również Bradley`e.
W lutym bieżącego roku amerykańskie wojska lądowe rozpoczęły przetarg na wóz, łączący w sobie cechy bwp i samochodów patrolowych klasy MRAP. Chodziło przede wszystkim o uzyskanie pojazdów, dobrze chronionych przed wybuchami min i IED. Okazało się jednak, że wyśrubowane wymogi zmusiłyby konstruktorów do stworzenia wozów o masie 50-70 t, co zostało ostatecznie odrzucone, po uwagach dowódców z Iraku i Afganistanu. W związku z tym proces anulowano w sierpniu (zobacz: Przerwany przetarg na następców M113).
Nowe zapytanie ofertowe miało zostać ujawnione po 60 dniach. Prace nad dokumentem trwały jednak nieco dłużej. Mimo, że szczegóły zapytania nie zostały podane do publicznej wiadomości, wiadomo, że ma ono bardziej otwarty i elastyczny charakter.
Wymogi taktyczno-techniczne zostały ujęte w trzech grupach. W pierwszej zawarto wymogi minimum, które można również określić jako bazowe. W drugiej znalazły się charakterystyki, które powinny zostać spełnione w późniejszym terminie, jako modyfikacje podstawowych rozwiązań. Trzeci grupa otwiera drogę do przedstawienia przez przemysł własnych propozycji, traktowanych fakultatywnie.
Po rozpatrzeniu tych ofert, w 3. kwartale 2011, US Army zleci nie więcej niż trzem podmiotom, opracowanie projektów, ze szczególnym uwzględnieniem najważniejszych podsystemów pojazdów. Na tej podstawie będą podejmowane decyzje, dotyczące kolejnych etapów przetargu.
Odbiorcami zapytania ofertowego będą prawdopodobnie te same grupy przemysłowe, które oferowały swoje rozwiązania w pierwszym przetargu. Pierwsza kierowana jest przez SAIC, z udziałem Boeinga, Krauss-Maffei Wegmann i Rheinmetalla. Druga kierowana jest przez duet BAE Systems-Northrop Grumman, trzecią firmuje General Dynamics Land Systems, wspierana przez Lockheed Martina i Raytheona. Każda z nich oferuje doświadczenia z opracowywania europejskich bwp, odpowiednio Pum, CV90 i Pizarro (zobacz również: Niemcy w amerykańskim przetargu).
Czwarty z uczestników zapoczątkowanego w lutym postępowania, mała ADVS, została pomięta przez wojsko. Jej protest nie został rozpatrzony przed sierpniową rezygnacją z postępowania. Oznacza to, że może przedstawić swoją propozycję, jednak wątpliwym jest, czy będzie w stanie konkurować z największymi gigantami branży pancernej na świecie.