Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przerwany przetarg na następców M113

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 26 sierpnia 2010

US Army odwołała przetarg na bojowy wóz piechoty, który w pierwszej kolejności ma zastąpić przestarzałe M113. Spowoduje to 6-miesięczne opóźnienie programu.

</span>Krótki okres do rozpoczęcia dostaw w praktyce wymusza czerpanie z europejskich rozwiązań. W grę - jako podstawa opracowania nowego pojazdu - wchodzi niemiecka Puma, hiszpańsko-austriacki Pizzarro/Ulan (na zdjęciu pojazd z Austrii) i norweski, oferowany przez Brytyjczyków, CV90. Mniejsza, niż pierwotnie planowana, masa może zredukować zakres koniecznych zmian / Zdjęcie: General Dynamics

W poszukiwaniu następców dla lekkich i przestarzałych M113, a w drugiej kolejności również dla bwp Bradley, US Army i Pentagon stworzyły wyśrubowane wymagania. Pojazd miał mieć dno w kształcie litery V, dla zwiększenia odporności na wybuchy min, lepszy od Bradley`ów pancerz, solidne uzbrojenie - złożone z armaty średniego kalibru i ppk - oraz miał przewozić 9 żołnierzy desantu z pełnym wyposażeniem. Założenia te zostały przedstawione wiosną.

Próba połączenia w jednym wozie charakterystyk samochodów klasy MRAP i ciężkich bwp musiałaby doprowadzić do znacznego wzrostu masy, do 50 t, a po zamontowaniu dodatkowego opancerzenia - nawet 70 t (zobacz: Amerykańskie bwp o masie 70 ton?). Pierwsze wozy miały trafić do jednostek w 2018. Ostatnio przedstawiciele Pentagonu mówią nawet o 2017.

Proces został jednak niespodziewanie przerwany wczoraj. Departament obrony poinformował o anulowaniu przetargu. W ciągu 60 dni zostaną przedstawione nowe, wstępne założenia taktyczno-techniczne. Przedstawiciele Pentagonu, po uwagach przedstawicieli trzech grup przemysłowych, partycypujących w projekcie (zobacz: Niemcy w amerykańskim przetargu) oraz żołnierzy służących w ostatnich konfliktach, zdecydowali się na rezygnację z wcześniejszych założeń. Producenci wskazywali bowiem na ogólnikowość wymogów, a środowisko wojskowe na brak możliwości sprawnego wykorzystania wozów, o masie ciężkich czołgów podstawowych, w działaniach w terenach zubranizowanych.

Zmiany doprowadzą do opóźnienia terminarza projektu o 6 miesięcy. Spowoduje to prawdopodobnie problemy z wydaniem zaplanowanych na przyszły rok 934 mln USD na prace rozwojowe, w tym budowę dwóch demonstratorów (pierwszy etap przetargu zakładał wyeliminowanie najsłabszej z trzech ofert).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.