Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Niemcy w amerykańskim przetargu

Przemysł zbrojeniowy, 25 maja 2010

Rheinmetall i Krauss-Maffei Wegmann (KMW) będą współpracować z Boeingiem i SAIC, w przetargu na nowy, ciężki bwp dla US Army.

Ze względu na duże doświadczenie europejskiego przemysłu, w budowie stosunkowo dobrze opancerzonych bwp, Amerykanie byli zmuszeni włączyć podmioty przemysłowe ze Starego Kontynentu, do prac nad nowym, ciężkim wozem bojowym piechoty. Teoretycznie najwięcej pożytku przyniesie współpraca z Niemcami, dysponującymi najcięższym i najnowszym technologicznie bwp, Pumą / Zdjęcie: Rheinmetall

Decyzję o utworzeniu grupy przemysłowej ujawniono dzisiaj. Jako główny wykonawca, występuje w niej Science Applications International Corporation (SAIC), jedno z głównych, amerykańskich przedsiębiorstw badawczo-produkcyjnych, które w ubiegłym roku zarobiło 2,6 mld USD na kontraktach z Pentagonem, resztę pokaźnych zysków czerpiąc m.in. ze zleceń innych resortów i instytucji, zajmujących się bezpieczeństwem kraju.

Głównym partnerem SAIC jest Boeing. Z kolei Rheinmetall i KMW uzyskały status podwykonawców. Niemcy będą bowiem oferować technologie i wiedzę, zdobytą przy opracowaniu najcięższego, seryjnie produkowanego bwp na świecie, Pumy (zobacz: Amerykańskie bwp o masie 70 ton?). Jednocześnie mogą również oferować rozwiązania, wykorzystane w czołgach rodziny Leopard, co przy projektowanej masie wozu, rozwijanego w programie Ground Cobat Vehicle (50-70 t), jest realnym rozwiązaniem.

W ten sposób już drugi, europejski koncern został w bezpośredni sposób wciągnięty w amerykański przetarg. W marcu bowiem porozumienie o współpracy przy GCV podpisały Northrop Grumman i BAE Systems. Ten drugi podmiot oferuje swoje doświadczenia, związane z bwp CV90.

Trzeci podmiot ma bardziej narodowy charakter. To grupa General Dynamics, Lockheed Martina, MTU i Raytheona. General Dynamics może jednak w równie istotny sposób czerpać z europejskich doświadczeń. Jest nie tylko producentem czołgów Abrams i transporterów Stryker, ale również, przez wykupione zakłady w Hiszpanii i Szwajcarii, właścicielem technologii 28-tonowego bwp Ulan/Pizarro (zobacz: Zwycięstwo General Dynamics).

Konieczność wykorzystania sprawdzonych, europejskich doświadczeń wynika również z krótkiego terminu wykonania prac. Pierwszy prototyp ma być gotowy na początku 2015, a egzemplarz seryjny - pod koniec 2017.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.