Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Udany finisz Boeinga

Lotnictwo cywilne, 28 grudnia 2007

Przedstawiciele Boeinga i British Airways podpisali wczoraj umowę o zakupie 24 samolotów B787 Dreamliner. Według cen katalogowych ten kończący rok kontrakt ma wartość 4,4 mld USD.

  Wizja Dreamlinera w barwach British Airways. Przewoźnik będzie musiał jednak poczekać na pierwsze samoloty do 2010 / Rysunek: Boeing

Brytyjczycy zamierzają kupić 8 samolotów w wersji 787-8 i 16 B-787-9. Ta pierwsza reprezentuje średni co do wielkości model Dreamlinera o rozpiętości skrzydeł 60 m i długości 57 m. Może zabierać na pokład 210-250 pasażerów. Model 9 ma wydłużony o 6 m kadłub z nieco większym zapasem paliwa (zasięg 16,3 tys. km wobec 15,7 tys. modelu 8) i 250-290 miejscami siedzącymi. Rozpiętość skrzydeł to 63 m.

British Airways zawarło w kontrakcie opcję na zakup kolejnych 18 tego typu i prawo zakupu dodatkowych 10 Dreamlinerów. Europejski przewoźnik ujawnił wolę zakupu amerykańskich samolotów we wrześniu z zaznaczeniem, że będą one napędzane silnikami Rolls-Royce Trent 1000. Brytyjczycy wykorzystują już samoloty rodziny B777. Z tego powodu przeszkolenie pilotów będzie trwało jedynie 5 dni.

Zakup British Airways zwiększyło portfel potwierdzonych zamówień na Dreamlinery do 790 egzemplarzy. Pierwsze umowy zostały podpisane 3 lata temu. Pierwsze dostawy planowane są na koniec 2008.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.