Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Austal i GD osobno

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 08 marca 2010

Przedstawiciele General Dynamics (GD) i amerykańskiej filii australijskiego Austala potwierdzili, że zgodzili się zerwać porozumienie o współpracy przy budowie okrętów klasy LCS.

</span>LCS 2, czyli USS Independence w czasie prób morskich. Ten aluminiowy trimaran rywalizuje z klasycznym, stalowym okrętem Northrop Grummana, czerpiącym z europejskich wzorców. Po decyzjach US Navy, nie wiążącego wygrania przetargu na wybór konstrukcji z przyznaniem praw do produkcji seryjnej, ścisła współpraca stocznia Austala ze stoczniami GD straciła rację bytu / Zdjęcie: Austal

GD i Austal wspólnie ubiegały się o zwycięstwo w przetargu na okręty Littoral Combat Ship dla US Navy (zobacz np.: Wodowanie drugiego LCS). Australijski producent szybkich statków wycieczkowych wniósł do spółki unikalne doświadczenia w budowie trimaranów, GD zajęła się wyposażeniem okrętu w systemy walki i integracją całej jednostki, przy czym amerykański koncern występuje jako główny wykonawca dotychczasowych zleceń Pentagonu.

W ubiegłym roku amerykańska marynarka wojenna zdecydowała się jednak na zmianę pierwotnych założeń przetargu. Zamiast dopuszczania możliwości równoległej budowy obu okrętów, zdecydowano się definitywnie na wybór jednej propozycji. Dla zachowania konkurencyjności uzgodniono jednocześnie rozbicie zamówienia na kilka umów, dzięki czemu wyłonienie preferowanej konstrukcji nie musi oznaczać wyboru producenta jednostek seryjnych. Rozpoczęcie budowy każdej, kolejnej grupy LCS poprzedzi przetarg na wybór stoczni, która zaoferuje US Navy najlepsze warunki (zobacz: Tylko jeden LCS).

W związku z taką sytuacją przedstawiciele GD, która jest właścicielem kilku stoczni, oraz australijskiego Austala, która zainwestowała spore sumy w budowę własnej stoczni w Maine, zdecydowali na samodzielne startowanie w kolejnych przetargach produkcyjnych.

Uzgodniono przy tym, że Austal będzie starał się - jako główny wykonawca - o zdobycie tegorocznego zamówienia na 2 pierwsze okręty, z opcją na 8 kolejnych. Z kolei GD będzie się już samodzielnie ubiegał o wyprodukowanie 5 egz. LCS w przetargu, planowanym na 2012.

Nie oznacza to całkowitej rezygnacji ze współpracy. Oba podmioty razem dokończą budowę zamówionego już LSC 4, czyli przyszłego USS Coronado. Spółki GD, odpowiedzialne za systemy uzbrojenia, będą również występowały jako poddostawca Austala w najbliższym przetargu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.