Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Więcej o J-20

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, Przemysł zbrojeniowy, 31 grudnia 2010

Pojawiają się kolejne zdjęcia chińskiego myśliwca nowej generacji. Nadal nie wiadomo, czy to prototyp, czy demonstrator technologii.

Pierwsze oficjalne informacje o chińskim myśliwcu V generacji przekazał w 2009 zastępca dowódcy wojsk lotniczych ChRL He Weirong w 2009 w TV. Powiedział wówczas, że seryjne samoloty mogą trafić do jednostek w latach 2017-2019. Za budowę prototypów miały odpowiadać Chengdu Aircraft Corporation i Shenyang Aircraft Corporation. Teraz pojawiły się zdjęcia samolotu określanego jako J-20 podczas prób kołowania na lotnisku fabrycznym wytwórni w Chengdu (Testy chińskiego myśliwca 5. generacji, 2010-12-27).




Według analityków zachodnich, ujawniony samolot ma ponad 20 m długości, 13,5 m rozpiętości, a jego masa startowa jest szacowana na 35 ton. Miałby on być napędzany dwoma rosyjskimi silnikami 117S o ciągu po 14,5 t z kołowymi dyszami. Na zdjęciach widoczne jest zdwojone, odchylone na zewnątrz płytowe usterzenie pionowe i płetwy podkadłubowe. Samolot jest zbudowany w układzie kaczki. Pod skrzydłami widać duże osłony napędów powierzchni ruchomych, co może świadczyć o zastosowaniu przestarzałego, niskociśnieniowego układu hydraulicznego.



Chińskie źródła mówią, że prototyp (lub demonstrator technologii) jest napędzany rodzimymi silnikami WS-10 (Kopie lepsze od oryginałów, 2010-11-30) o ciągu po 13,2 t lub rosyjskimi Saliut 99M2 o ciągu po 14 t. Rosyjscy specjaliści mieli podzielić się doświadczeniami nad sterowanymi dyszami silników, a także wspomóc analizy i badania skutecznego przekroju odbicia radiolokacyjnego. Docelowo napęd miałyby stanowić silniki Shenyang WS-15 o ciągu po 18 ton.

Prototyp nr 2001 (drugi, już zbudowany, ma nr 2002) rozpoczął testy kołowania 22 grudnia. Wcześniej systemy pokładowe samolotu były testowane na specjalnie przebudowanym myśliwcu J-10B. Wielu analityków twierdzi, że testowany samolot to jeszcze nie prototyp, a jedynie demonstrator technologii, który po próbach ulegnie poważnym zmianom.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.