Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

ILS II kategorii dla Krakowa

Lotnictwo cywilne, 31 grudnia 2010

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej potwierdziła, że eksploatowany na krakowskich Balicach system wspomagania lądowania ILS spełnia wymogi II kategorii.

</span></span>System wspomagania lądowania przy ograniczonej widzialności ILS (Instrument Landing System) jest systemem odległościowo-kątowym. Ma za zadanie prowadzić statek powietrzny z nakazanym kursem lądowania po ścieżce podejścia. W skład systemu wchodzą trzy kategorie urządzeń: nadajnik kierunku, nadajnik ścieżki schodzenia oraz markery, pozwalające określić odległość od progu pasa startowego. Przedstawiona na zdjęciu krakowska instalacja pozwala sprowadzać na ziemię statki powietrzne przy ograniczonej widoczności /Zdjęcie: Jakub Link-Lenczowski

Lotnisko w Balicach (EPKK) będzie pierwszym regionalnym portem lotniczym w kraju, spełniającym wymogi ILS kat. II. Obecny system pozwala na lądowanie przy widoczności na pasie startowym nie mniejszym niż 550 m oraz określa wysokość decyzji (o podejściu do lądowania) na nie mniejszą niż 60 m.

Po podniesieniu kategorii, powyższe progi mogą zostać zmniejszone o połowę. Parametry krakowskiego ILS (ang. Instrument Landing System) zostały sprawdzone przez latające laboratorium Państwowej Agencji Żeglugi Powietrznej. Kolejnym etapem będzie opracowanie i publikacja procedur operacyjnych oraz weryfikacja warunków bezpieczeństwa (w tym budowy innego systemu świetlnego prowadzącego samoloty kołujące po płycie lotniska).

Jeżeli zostaną spełnione wszystkie wymagania, Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice będzie mógł spodziewać się decyzji o podniesieniu kategorii operacyjnej w ciągu najbliższych 12 miesięcy.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.