Polska Agencja Żeglugi Powietrznej potwierdziła, że eksploatowany na krakowskich Balicach system wspomagania lądowania ILS spełnia wymogi II kategorii.
Lotnisko w Balicach (EPKK) będzie pierwszym regionalnym portem lotniczym w kraju, spełniającym wymogi ILS kat. II. Obecny system pozwala na lądowanie przy widoczności na pasie startowym nie mniejszym niż 550 m oraz określa wysokość decyzji (o podejściu do lądowania) na nie mniejszą niż 60 m.
Po podniesieniu kategorii, powyższe progi mogą zostać zmniejszone o połowę. Parametry krakowskiego ILS (ang. Instrument Landing System) zostały sprawdzone przez latające laboratorium Państwowej Agencji Żeglugi Powietrznej. Kolejnym etapem będzie opracowanie i publikacja procedur operacyjnych oraz weryfikacja warunków bezpieczeństwa (w tym budowy innego systemu świetlnego prowadzącego samoloty kołujące po płycie lotniska).
Jeżeli zostaną spełnione wszystkie wymagania, Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice będzie mógł spodziewać się decyzji o podniesieniu kategorii operacyjnej w ciągu najbliższych 12 miesięcy.