Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

ILS II kategorii dla Krakowa

Lotnictwo cywilne, 31 grudnia 2010

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej potwierdziła, że eksploatowany na krakowskich Balicach system wspomagania lądowania ILS spełnia wymogi II kategorii.

</span></span>System wspomagania lądowania przy ograniczonej widzialności ILS (Instrument Landing System) jest systemem odległościowo-kątowym. Ma za zadanie prowadzić statek powietrzny z nakazanym kursem lądowania po ścieżce podejścia. W skład systemu wchodzą trzy kategorie urządzeń: nadajnik kierunku, nadajnik ścieżki schodzenia oraz markery, pozwalające określić odległość od progu pasa startowego. Przedstawiona na zdjęciu krakowska instalacja pozwala sprowadzać na ziemię statki powietrzne przy ograniczonej widoczności /Zdjęcie: Jakub Link-Lenczowski

Lotnisko w Balicach (EPKK) będzie pierwszym regionalnym portem lotniczym w kraju, spełniającym wymogi ILS kat. II. Obecny system pozwala na lądowanie przy widoczności na pasie startowym nie mniejszym niż 550 m oraz określa wysokość decyzji (o podejściu do lądowania) na nie mniejszą niż 60 m.

Po podniesieniu kategorii, powyższe progi mogą zostać zmniejszone o połowę. Parametry krakowskiego ILS (ang. Instrument Landing System) zostały sprawdzone przez latające laboratorium Państwowej Agencji Żeglugi Powietrznej. Kolejnym etapem będzie opracowanie i publikacja procedur operacyjnych oraz weryfikacja warunków bezpieczeństwa (w tym budowy innego systemu świetlnego prowadzącego samoloty kołujące po płycie lotniska).

Jeżeli zostaną spełnione wszystkie wymagania, Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice będzie mógł spodziewać się decyzji o podniesieniu kategorii operacyjnej w ciągu najbliższych 12 miesięcy.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.