Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejna prezentacja CERV

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 03 stycznia 2011

Na wystawie w San Antonio, zorganizowanej z okazji uniwersyteckich zawodów sportowych, centrum rozwoju konstrukcji samochodowych US Army, zaprezentuje doświadczalny, hybrydowy pojazd CERV.

Clandestine Extended Range Vehicle (CERV) to diesel-elektryczna hybryda, przeznaczona dla formacji specjalnych. Konstrukcja rozwijana jest od kilku lat. Oficjalna prezentacja demonstratora technologii odbyła się w 2009 / Zdjecie: TARDEC

CERV łączy w sobie lekką ramę, wydany układ zawieszenia i jednostkę napędową Q-Force, przekazującą moc na wszystkie cztery koła.

Q-Force to rozwinięcie systemu Q-Drive, opracowywanego przez Quantum Fuel Systems na rynek cywilny. Spółka, wraz z ośrodkiem rozwojowym dowództwa wojsk samochodowych US Army (TARDEC), stworzyły dedykowaną hybrydę, złożoną 100-konnego diesla o pojemności 1,4 l i silnika elektrycznego o mocy 135 KM, zasilanego bateriami litowymi.

Przy wykorzystaniu obu jednostek, możliwym jest rozpędzenie pojazdu do prędkości nieco ponad 130 km/h i pokonywanie wzniesień pod kątem do 60º. Twórcy twierdzą, że odbywa się to przy zmniejszonym o 25% zużyciu paliwa. CERV może być teoretycznie wykorzystany do działań pododdziałów specjalnych, rozpoznania czy wskazywania celów.

Najtrudniejszym wyzwaniem technicznym okazuje się zasilanie silnika elektrycznego. Podobnie jak w lotnictwie, barierę stanowi krótki czas pracy akumulatorów. W przypadku cywilnych samochodów osobowych, szczególnie w jeździe miejskiej, zasięg rzędu kilkudziesięciu km jest wystarczający. Odnośnie pojazdów wojskowych, z założenia działających poza szykami własnych wojsk i infrastrukturą zaplecza, wartość ta dyskwalifikuje pojazd jako przydatny operacyjnie.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.