Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Anka w powietrzu

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 04 stycznia 2011

Pierwszy turecki bsl średniego zasięgu, rozwijany przez Turkish Aerospace Industries (TAI) samolot nazwany Anka (Feniks), odbył swój wstępny lot w ostatnim dniu ubiegłego roku.

Oficjalna prezentacja samolotu odbyła się 16 lipca 2010 w zakładach TAI w Ankarze / Zdjęcie: TAI

Pierwszy lot trwał 14 minut. Przedstawiciele producenta nie ujawnili żadnych dodatkowych szczegółów. Potwierdzili jedynie, że w bieżącym roku mają odbyć się testy całego systemu, złożonego z 3 prototypów, stacji kontroli lotów i urządzeń pomocniczych. Rozpoczęcie produkcji seryjnej 30 samolotów (10 zestawów) rozpoznawczych dla wojsk lądowych, planowane jest na 2012. TAI zamierza również stworzyć wersję uzbrojoną (Anka-B).

Samolot o maksymalnej masie startowej 1600 kg i rozpiętości skrzydeł 17,3 m, dzięki silnikowi dieslowskiemu Thielert Centurion 2.0 o mocy 135 KM, ma osiągnąć prędkość maksymalną 217 km/h, pułap 7600 m i zdolność do pozostawania w powietrzu, z ładunkiem użytecznym 200 kg, przez 23 h.

Wstępne prace nad taktycznym bsl zostały podjęte w TAI w latach 1990. Kontrakt z ministerstwem obrony został podpisany w 2004. Program pochłoną równowartość 104 mln USD. Został zainicjowany, w celu osiągnięcia samowystarczalności Turcji w sektorze bezzałogowych statków powietrznych. Już teraz wojska lądowe tego kraju wykorzystują mini-bsl Bayraktar i Malazgirt.

Turcy w ostatnich latach zakupili za granicą 22 rozpoznawcze bsl General Atomics Gnat 750 oraz 10 większych, izraelskich IAI Heron (Turecki kontrakt na bsl uratowany?, 2010-01-18).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.