Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

462 samoloty Boeinga

Lotnictwo cywilne, 07 stycznia 2011

Boeing opublikował dane o produkcji w 2010. Koncern dostarczył 462 samoloty pasażerskie, o 19 mniej niż w 2009 i zdecydowanie mniej, niż konkurencyjny Airbus.

Ten B737-800 został przekazany Air Austral 20 grudnia / Zdjęcie: Boeing

Wśród wyprodukowanych samolotów największą grupę - 376 egz. - stanowiły maszyny rodziny B737. Amerykański koncern dostarczył również 74 B777 i 12 B767. W zestawieniu tym zabrakło największych B747. W ten sposób zrealizowano plan, który zakładał przekazanie odbiorcom 460 odrzutowców pasażerskich.

Przedstawicielom Boeinga udało się w ubiegłym roku zebrać zamówienia na 530 samoloty, po uwzględnieniu rezygnacji klientów. Rezygnacje - już tradycyjnie - dotyczyły głównie modelu 787, trapionego kolejnymi opóźnieniami (zobacz: Ograniczone loty Boeingów 787). W ubiegłym roku Amerykanie zebrali zamówienia na 37 takich samolotów, tracąc jednak aż 41 samolotów tego typu. Portfel zamówień - i to w okresie wzrostu inwestycji linii lotniczych po ostatnim kryzysie - wynosi nadal 3443 samolotów.

Osiągnięty poziom produkcji należy ocenić jako wysoki. W trakcie ostatniej dekady tylko 3 razy udało się osiągnąć lepszy wynik: w 2000 (491 egz.), 2001 (527) i 2009 (481), co wynikało z realizacji zamówień z poprzedzającego te lata okresu boomu w branży lotniczej.

Na tle konkurencyjnego Airbusa dane te są jednak mniej optymistyczne. Europejski konkurent prowadzi w statystykach dostaw od 2003. Zwyciężył także w ubiegłym roku. Mimo braku danych za cały 2010, wiadomo, że do 30 listopada Airbus wyprodukował 461 samolotów, co daje szanse na przekroczenie - po raz pierwszy w historii spółki - granicy 500 maszyn.

Dane finansowe obu konkurentów pojawią się później. W przypadku Boeinga, ujawnienie tych informacji planowane jest na 26 stycznia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.